Gewoon eentje van plastic voor je scherm zetten. Veel goedkoper en ook nog eens 3D, zelfs zonder speciale bril.![]()
2021 wordt wegwerp plastic niet meer toegestaan
kan beter één haardvuur of één dennenboom voor kerst opzetten en 10 miljoen kijkers ervan genieten is beter voor het milieu
oer instinkten van de noormannen die kerst-smuk moet je nu toch een beetje overheen zijn
Een plastic kerstboom gooi je niet weg. Dat is het voordeel boven een gewone, al dan niet met kluit. Het ding dat we van m’n ouders kregen en hier van tijd tot tijd op de kop gebruiken gaat inmiddels hier 25 jaar mee nadat zij hem lang gebruikt hadden. En hij is nog als nieuw en kan nog 100 jaar mee zo te zien.
Dit covid-jaar slaan we over want je doet het nu nog jaarlijks voor de kleinkinderen.
Denk dat die stroom voor uitzending en ontvangst en slijtage van de TV’s en vervanging daarvan veel meer kost en erger is voor het milieu, maar ik kan me vergissen, Tonski.![]()
Is ook via een 5-uurs youtube video te zien:
11 minuten geleden, Satfeeds-DX zei:
Open haard is terug
Als dat ons nu ook nog effectief warmte zou geven … ![]()
![]()
interactief ![]()
Open haard terug , nu op 42,0°E
42.0°E 11305, V, 30000 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 SÖMINE KEYFI (Digital Platform) 4:2:0
42.0°E 11305, V, 30000 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 ID: MASAL RADYO
Nu 2 maal haardvuur op dezelfde frequentie
het is weer december dus het haardvuur is weer terug
CHANNEL
Name: “SÖMINE KEYFI” Provider: “Digital Platform”
TRANSPONDER
11305, V, 30000 8PSK FEC 3/4
42.0°E (0420 - Türksat 3A/4A/5B)
Nu 42°E nog ![]()
Off topic ![]()
De Amersfoorters zullen er blij mee zijn; als ze hun echte open haard aansteken kunnen ze een boete krijgen van €400.
Die boete krijgen ze alleen als ze worden aangegeven door omwonenden.
Er zal maar iemand in de buurt wonen die de pest aan je heeft.
Ik voorzie grote ruzies in Amersfoort.
Bron: NOS journaal van vandaag.
(P.S. ik heb zelf geen open haard en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om iemand aan te geven).
Het speelt l veel langer
Hier worden zelfs mensen bedreigd die hun app gebruiken om de houtstokers in kaart te brengen.
Ja het hoeft allemaal niet zo persoonlijk te worden bestreden.
Je mag gewoon niet hout stoken via je “ongekataliseerde” schoorsteen op de dagen die het RIVM toont.
Op andere dagen ben je gewoon een kwelling voor de longzieken… dat beseffen jullie houtstokers niet of willen het niet beseffen.
Gelukkig speelt hier deze problematiek hier plaatselijk niet. Veel buren hebben alleen de houtkachel als verwarmingsbron.
Laat ik zeggen, dat ik voor de eerste categorie minder geneigd ben om het stoken te laten.
E_r bestaan veel soorten longziekten en een breed scala aan factoren die langdurige longschade kunnen veroorzaken. Roken, inclusief blootstelling aan passief roken, is een belangrijke oorzaak._
Omgevingsfactoren, zoals luchtvervuiling, chemicaliën, stof en dampen, kunnen de longen ook beschadigen, vooral op werkplekken met een slechte luchtkwaliteit.
M’n lief slaat volledig dicht bij sigarettenrokers maar niet bij open haarden.