Ombouw gregorian schotel naar diseqc

Mooie foto’s Trust!

Mooi stukje vakwerk.

Dat ziet er allemaal solide uit.

Wat is het draaibereik? is het meer dan de diseq normaal heeft?

Origineel bericht van: Satlook

Mooie foto’s Trust!
Mooi stukje vakwerk.
Dat ziet er allemaal solide uit.

Wat is het draaibereik? is het meer dan de diseq normaal heeft?

Jaja , mooi spul , maar dat heb ik niet gemaakt .
Komt van een engels board daar zitten ook Fibo fans .

Daar die schotel direkt door de diseqc-motor word gedraaid , kan het bereik niet groter zijn dan dat van de diseqc-motor , maar wel groter dan met de orginele Greg motor .

@ swartbroek

Welke maten heeft dat printje van die SMD..

kan die in de motor behuizing denk je?

Origineel bericht van: Snuffer

@ swartbroek

Welke maten heeft dat printje van die SMD..
kan die in de motor behuizing denk je?

Sorry voor de afwexzigheid de laatste week maar ik moets wegens familie omstandigheden met grote spoed naar Spanje.

Kan ik met mijn nieuwe draaibank geen schijf maken met minder gaatjes???

De afmetingen printje zijn 60 x 60 mm, onderdelen 20 mm hoog.
Het zal moeilijk zijn om deze in de behuizing te krijgen.

Ik was zelf 5 dagen in Oostenrijk.

Je moet juist meer gaatjes in de pulsschijf hebben bij de SM3D12 rotor voor een nauwkeurigen positie.

Meer gaatjes gaat altijd natuurlijk met de boormachine of freeskolom.

Ik hou alleen niet van de motortjes zelf van die diseq dingen.

Het mooie zou zijn de 36V te sturen met die diseq print.Er zijn dan alleen 2 draden voor de 36V nodig naar boven.

schakelen kan via een kleine ic.

Kunnen we niet eens met een groepje ideeen uitwisselen een ontmoeting ergens centraal in het land?? bakkie koffie erbij etc.???

Goed plan !! count me in .

Zou je dat met de techneuten willen of met gebruikers etc? zodat je ziet wat er leeft onder gebruikers?

Wat voor dag? Zaterdag’s middag ?? of in de week???

Utrecht lijkt me te doen ?? De Ronde?

Even een lijstje maken.

Snuffer

Feedhunter Rini

Trust

Hoop dat we dat via sat4all forum kunnen doen, we maken geen reclame etc dus moet kunnen anders moeten we met deze topic uitwijken.

Ron

Wie weet trouwens hoeveel graden 1 puls is van de standaart motor??

Dit inverband met de PC controller.

Zou je dat met de techneuten willen of met gebruikers etc? zodat je ziet wat er leeft onder gebruikers?
Wat voor dag? Zaterdag’s middag ?? of in de week???
Utrecht lijkt me te doen ?? De Ronde?

Ik denk dat de gebruikers waardevolle ervaringen kunnen vertellen .
Hoeveel Greg gebruikers zouden we hier hebben ?

@ trust

Of het kleine forum dat gekoppeld is aan mijn fibo pagina zitten 5 Nederlanders. Ik ga er dan ok vanuit dat dat wel echte gebruikers zijn.

Klein groepje dus denk al met al in Nederland een 10 mischien 15 dan is het wel gedaan hoor.

Zullen we ergens in Juni een Zaterdag nemen ervoor?

Laat eens horen wie wil.

Trouwens jij en swartbroek staan niet op het forum daar uh ???

Hallo Snuffer

Bij mij op VboxII tel ik 6 pulsen per graad.

Ik hoop dat hier iets mee kunt

Goetjes

Frano_nl

@ trust

Trouwens jij en swartbroek staan niet op het forum daar uh ???

maar lees er wel !!

Wie weet trouwens hoeveel graden 1 puls is van de standaart motor??
Dit inverband met de PC controller.

Dit is niet zo eenvoudig te bepalen, ik denk dat de overbrengverhouding kunstof tandwiel (13) naar binnenvertanding heugel (130) 1:10 is, dan volgt hieruit :

Voor het Philips SCC204/01 motortje 0,0923 graad/puls bij 2 sleuven in het tandwieltje.
Voor de Fibostop is dit 0,103 graad/puls bij 2 sleuven in het tandwieltje.

Als ik er van uit ga dat het Moteck SG2100 motortje 1 puls per omwenteling geeft dan kom je hier op 0,0256 graad/puls.

@Jan

Ik hou alleen niet van de motortjes zelf van die diseq dingen.
Het mooie zou zijn de 36V te sturen met die diseq print.Er zijn dan alleen 2 draden voor de 36V nodig naar boven.
schakelen kan via een kleine ic.

Waar zijn jullie als feedhunters voor, diseqc 1.2 zodat je iederen rotorpositie per sat zelf kunt ingeven / aanpassen (de standaard tabel in de rotor met posities kun je niet meer toepassen), of voor Usals waar je het d.m.v aantal graden aanpast (dit is werkbaar in de Maxen).

Mijn bedoeling van de ombouw was om Usals te kunnen gebruiken, dit kan maar ik moet dan een aangepaste satlijst gebruiken.

Snuffer als je niet zo veel vertrauwen hebt in die diseqc motortjes en je wil geen Usals gebruiken dan is een Vbox toch het meest voor de hand liggende afgezien dat je wel 5 draadjes naar de schotel moet trekken.

Hadden ze bij de Vbox maar bedacht dat je het aantal pulzen per b.v. 90 graden kon ingeven dan had je ook Usals kunnen gebruiken bij de Vbox (bij zulk een soort systemen als de gregorian polarmount).

Wie heeft er voor mij duidelijke printplaatfoto’s van de Vbox om te kijken wat voor onderdelen erop zitten.

@ Jan.

Ik als feedhunter ben ervoor om het zelf ik te geven Diseq 1.2 dus.

Gebruik nu een Aston 2000 Satseeker en een orginele Philips unit voor de FIBO.(deze heeft Philips toendertijd ervoor gemaakt, nadeel is dat deze maar 500 pulsen kan doen dus niet helemaal van 60E naar 60W kan.

Het allermooiste is en dat is waar ik naar toe wil het volgende:

1. Sturing via com of paralelpoort van PC met een los programma op de bestaande motor. die 5 draden is geen punt.

2. Tevens moet dit programma ook de actuator voor het elaveren sturen dit is maar 10 graden up en down van het middelpunt.

Ik kan wel een duidelijke foto maken van een VBox voor je wil je beide kanten van de print??

Gebruik nu een Aston 2000 Satseeker en een orginele Philips unit voor de FIBO.(nadeel is dat deze maar 500 pulsen kan doen dus niet helemaal van 60E naar 60W kan.
Het allermooiste is en dat is waar ik naar toe wil het volgende:

1. Sturing via com of paralelpoort van PC met een los programma op de bestaande motor. die 5 draden is geen punt.
  2. Tevens moet dit programma ook de actuator voor het elaveren sturen dit is maar 10 graden up en down van het middelpunt.

Ik kan wel een duidelijke foto maken van een VBox voor je wil je beide kanten van de print??

Ik wil graag beide kanten van de print.

Die Philips kastjes heb ik ook nog 2 en zelfs het schema maar hier is niets voor te vezinnen om van meer pulzen gebruik te maken.

@ Jan.

Citaat:

Zullen we ergens in Juni een Zaterdag nemen ervoor?

Laat eens horen wie wil.

Ik ben nog niet geregistreed op het forum, snuffer!

Maar ik ben zeker wel geintreseerd in die dag.

En zo is het geworden, denk wel eraan de behuizing van diseqcprint niet te groot maken anders komt de schotel tijdens draaien er tegen aan.

Jan.

Misschien hebben jullie hier iets aan .

http://www.rrs-web.net/in3her/rotorsys_32.html

Zou op de printerpoort moeten werken .

Man , ik wou dat ik meer vrije tijd had dan had ik e.e.a. allang geprobeerd .

Misschien over 3 jaar (pensioen) maarja dan hebben jullie alles al gerealiseerd

Foto’s van Vbox

Trust

Deze is voor am.sats die staan niet vast gepositoneerd.

Ik zal eens een mailtje sturen naar hem als PA1(sencuur) vraag niet waarom het sencuur is, kan hij misschien een aanpassing voor ons doen in het programma.

Amateurs onder elkaar je weet nooit hihi

Wel is dit wat ik wil ja.