Nieuwe slideshow bij NPO-zenders

Sinds enkele dagen heb ik mooie nieuwe plaatjes (bij de NPO-zenders) op mijn DAB±radio.

Ik ben ook net terug van vakantie, maar ik zie geen berichten over de gewijzigde slideshow op b.v. Radio-televisie-Nederland of Totaal BV.

Hebben jullie deze plaatjes ook al opgemerkt?

Hieronder een paar voorbeelden:

Is dat een stand-alone radio of is dit in zo’n ding met 4 wielen en een stuur?

Deze radio staat in mijn werk/hobbykamer. Het is een Pure Sensia 200D.

Zojuist even gekeken/geluisterd op de NPO mux met airspy icm welle.io. Geen afbeelding te zien, terwijl deze bij Joy radio wel laad. Ik krijg wel te zien welke nummer er draait.

<edit> dat plaatje komt pas na 10 minuten binnen rollen…

1 like

Nee, bij mij ook géén slideshow of logo op mijn nieuwe DABMAN i600 met buitenantenne. Ik zal morgen nog eens zien.

Het duurt inderdaad even voordat het plaatje verschijnt. Soms wel meerdere minuten…

En wat vind je ervan? Of krijg jij ze niet binnen?

hoi,

Radio Continu heeft aanpassingen uitgevoerd op DAB+. Op kanaal 9D is Radio Continu 3 verwijderd en Radio Continu 2 heeft een audio upgrade van 64 naar 128kbps gekregen, tevens zijn de service IDs aangepast op 6B en 9D.

bron: https://www.radio-tv-nederland.nl/index.html

Slideshows zoals ze bedoeld zijn i.p.v. alleen maar een logo.

In buitenland al diverse van dit soort slideshows gezien.

Nee, ik heb het heel de week al geprobeerd, ook na een half uurtje géén slideshow of logo. De ontvangssterkte is 97 % op de publieke mux, op de commerciele is het 100% Op SKYRADIO en SLAM! verschijnt wel het logo, maar op 538 niet.

Ik luister altijd via de Google Home speakers, die Nest Hub heb ik weggedaan omdat na een update het Tune In scherm met het radio logo plaats maakte voor de klok, wil ik nu via Tune In het logo of album zien kan ik op de tv zien via de MIBOX4…

Maar ik blijf het proberen…

En op jouw radio? Ik zie nog geen leuk positief berichtje op Totaal TV…