Nieuwe schotel (Astra 2F)

@Sprietje, het komt er dus eigenlijk op neer dat het signaal niet veel zwakker zal zijn of hetzelfde als je de schotel even wat bijtweakt?

De kleine Technisat zou er dus nog het meest last kunnen krijgen van een zwakker signaal, maar die was al overgevoelig voor een regenbui en pakte in n.o. Nederland volgens mij sowieso niet alle transponders.

Valt me alleen wel op dat in de footprint diagram het signaal royaal gericht is op oceaan en richting IJsland. Als dat in werkelijkheid ook zo is, is de beam wel nadrukkelijk van het continent weg gericht.

Beste stevie-v

Zowel de Visiosat Big Bisat als de Maximum E85 zijn zeer geschikt voor Multi-ontvangst. De E-85 is wat groter en geeft ook wat meer versterking.

Heb je deze E85 schotel zelf Sprietje?

Ik wil mijn T55 vervangen door een schotel met meer reserves. Ben een liefhebber van de Engelse zender dus wil die 2F hier ook graag knalhard ontvangen.

Ik kende hem nog helemaal niet, zat te denken om een visiosat te gaan kopen maar die E85 lijkt erg interresant!

Beste druup

Ik heb flink wat verschillende schotels maar geen E85.

Zowel een VisioSat Big Bisat als een E85 zal in Nederland ruim voldoende zijn om aan het einde van dit jaar de Astra 2F te ontvangen.

Maar als je nog 2 maanden kunt wachten dan weten we allemaal precies hoe de nieuwe spotbeam gaat uitpakken.

Ik heb een Fuba 850 met multifeed primair gericht op Astra 3. Mooie, stevige, compacte schotel.

Astra 2 knalt hier binnen. 2F mag wel op Groenland gericht worden om daar wat aan te veranderen.