Joyne zal vrijdagochtend 11 augustus, om 09:00 uur een wijziging doorvoeren in de parameters van hun transponders. Dit om de signaalkwaliteit verder te verbeteren.
De symbolrate van beide transponders wordt gewijzigd naar 30.000 en de FEC naar 3/4.
De werkzaamheden zullen naar verwachting om 09:30 uur weer zijn afgerond.
Bestaande klanten moeten de parameters in de ontvanger(s) aanpassen en de kanalen opnieuw inlezen.
Zolang ze met de oude parameters nog te ontvangen zijn of de signaalbalk signaalkwaliteit aan geeft, hoef je ze niet in te scannen met de nieuwe parameters, immers dezelfde transponders worden gebruikt. Anders zou het zijn als ze op nieuwe transponders zouden gaan uitzenden.
12072V/30000/DVBS2/S=88%/Q=87% (heb auto FEC, dus die kan ik niet uitlezen)
Uiteraard zijn mijn metingen totaal niet interessant voor de meeste campers en andere vacantiegangers omdat ik maar 1 schotel heb van 80CM; dus als een mod hier bezwaar tegen heeft mag hij mijn post verwijderen.
Wat betreft de campers / kampeerders die regelmatig Zuid-Spanje en Portugal bezoeken zijn gelet op de slechte ervaringen van de laatste jaren m.b.t. de ontvangst van Astra 3 toch best al massaal op een 80cm schotel overgestapt.
Misschien niet meteen de doelgroep van Joyne maar voor diegene die een flexibel abonnement wensen is jouw bijdrage toch wel interessant.
Wat ik me afvraag, is hoe de leden van Joyne op de parameterwijziging zullen reageren; als je op een camping zit en je wilt gewoon TV kijken, wat moet je dan doen?
Ik denk dat niet veel campers en/of gewoon mensen die op een camping staan met een tent enig idee hebben dat ze de nieuwe parameters moeten inlezen, niet iedereen is lid van ons board.
Dit is geen afkrakerij tov Joyne, maar ik denk er verder overna: stel dat ik op een camping sta in zuid Spanje en ik heb geen TV meer, dan zou ik iemand moeten bellen. (of op dit board kijken), maar niet iedereen is lid van dit board, dus zullen ze het nooit teweten komen.
Het gaat waarschijnlijk hooguit om een handvol kijkers, dus vandaar beter snel aanpassen dan over een half jaar, dan zijn de gevolgen van moeilijke ontvangst waarschijnlijk zwaarder. Op het moment kunnen ze de kleine groep klanten die ze al hebben waarschijnlijk nog wel persoonlijk op de hoogte brengen.
Een fantastische verbetering nu met de nieuwe parameters!
Ik heb zojuist opnieuw de natte zeem test gedaan en dan komen de drempelwaardes natuurlijk haarscherp naar voren.
Bekijk de tabel en zie dat de drempelwaarde van 12074V van 43% naar 30% is gegaan en van 11747H van 44% naar ongeveer 33% is gegaan.
Waarom ongeveer, omdat ik wegens de codering niet meer kan zien wanneer het beeld voor het eerst zonder onderbrekingen blijft.
Hoewel de kwaliteitspercentages lager zijn geworden, is er een veel betere regenreserve. Nogmaals weer eens het bewijs dat kwaliteitspercentages weinig zeggen. Het gaat om de drempelwaardes en die zijn aanzienlijk verbeterd.