Nieuwe AB

Mijn huidige AB heeft kuren. Waar haal ik ook al weer een nieuwe ? (9200)

groet, ronald

Misschien eerst eens proberen met nieuwe batterijen in de AB te steken.

Helpt niet echt. De rode nop aan uit is de boosdoener, rest van de knoppen geen probleem. Weet ook niet hoe ik dat ding uit elkaar haal.

vanaf 12 euro kan je al een nieuwe kopen. misschien een oplossing?

Ja, maar waar ?

Meestal in de winkel waar je ook de ontvanger hebt aangeschaft.

Verder even googelen en rondkijken in de webwinkels.

Alle afstandsbedieningen zijn uit elkaar te halen.

• verwijder eerst de batterijen
  • kijk dan of je ergens kleine schroefjes ziet zitten die beide helften verbinden en verwijder deze indien aanwezig
  • steek dan een schroevendraaier tussen de twee helften en wrik ze van elkaar. Dat zul je op meerdere plaatsen moeten doen.
  • hou de afstandsbediening in de juiste stand als je de 2 helften van elkaar af haalt om te voorkomen dat alle toetsen er uit vallen.
  • nu kun je met een zacht gummetje de contactvlakjes schoon gummen van de toetsen die niet goed werken.

Een oude bankpas of creditcard werkt vaak goed om de 2 helften te scheiden. Als je eenmaal een begin van een opening hebt dan trek je ze er makkelijk door.

Zelf heb ik ook moeite een originele vervangende AB voor de ET8000 van mijn ouders te vinden.

Misschien 'ns zoeken naar een ander type en instellen onder Instellingen, Bediening & GUI, Overige GUI instellingen, Invoerapparaten, Configureer type afstandsbediening.

Zoeken op internet levert wel wat resultaten op.

hier heb je misschien al wat aan:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=afstandsbediening+x-trend

Uit elkaar gehaald na veel moeite. Toetsenbordje en case onder kraan afgespoeld, zit eruit als nieuw, maar doet nu helemaal niets meer. Ik heb al een nieuwe besteld.

Wat een genot zo’n nieuwe AB. En dat voor 19,95

Geef even aan waar je deze hebt gekocht zodat andere leden er ook wat me kunnen indien nodig.

Moderators, ik had zo al mn twijvels bij het plaatsen van van mn laatste post. Mijn excuus.