Nieuw !!! Triple LNB(64 cm)

@Sprietje: Bayern is inderdaad groot, in mijn geval is dat München. Ik heb een 64cm Triax. Zou dat lukken?

Met een goedkope Golden-Interstar 4 in 1 LNB (geel doosje met daarin piepklein switchje)

Bedoel je nu een lnb of een switch ?

Uiteraard een 4 in 1 LNB, dat spreekt vanzelf.

Hij bedoelt een 4/1 diseqc 1.0 switch.

Beste illusion1234

De astra 2F en over een paar maanden de
Astra 2E kun je in Munchen zelfs met een 120cm-schotel nog maar een deel van de dag ontvangen, dus met een 60cm is het uitgesloten, zie deze kaart:

http://constantinmedia.com/sat/DishSizeMaps/astra-2f/uk-spotbeam.html

Ah, da’s jammer, geen triple lnb voor mij dan…

@illusion

Hoezo niet? Sprietje wees mij eerder in deze disussie (op pagina 4) erop dat er al zenders doorkomen met een smalle beam op de nieuwe Astra 2F. Een zender als “5 USA” kan ik hier in Leeuwarden goed ontvangen. Zowel op de nieuwe triple lnb op 65 cm schotel als de Multytenne.

Beste schumi08

Ik begrijp je betoog eerlijk gezegd niet.

Je schrijft dat je in Leeuwarden de smalle beam van de Astra 2F goed kunt ontvangen. Ik heb nooit beweert dat dat niet zou kunnen eerder het tegendeel. Bij de Multytenne zal in Leeuwarden met flinke regen het beeld gaan blokken, zeker op de HD-zenders maar met de een triple-lnb op een 64cm-schotel zal dat wel meevallen.

Maar @illusion woont in Munchen en daar gaat het echt niet lukken met een 64cm-schotel.

Maar als illusion er aan twijfelt of het waar is, zou ik zeggen, plaats een 64cm-schotel met een gewone
lnb in de klem en richt hem uit op 28 graden oost.

De Eutelsat op 28,5 graden oost met veel Engelse zenders gaat gewoon lukken, de zenders die nu op de spotbeam van de Astra 1N zitten zoals de BBC, ITV enz., daar heb je in Munchen een 90cm-schotel voor nodig, zie bijlage footprint Astra 1N van Satbeams.com. Daar zal niet veel van terecht komen. Bovendien gaan deze zenders over enkele maanden over op de spotbeam van de Astra 2E en dan is het afgelopen met de ontvangst in Munchen met een bescheiden schotel.

Hallo Sprietje,

Mijn intentie was om aan te geven dat ontvangst van Astra 2F goed mogelijk is, maar ik heb er zonet overheen gelezen dat Illusion1234 in Munchen woont en niet in NL. Excusé.

Sprietje, bedankt voor de goede uitleg (zoals altijd) en de bijgestopte tekening.

Ik geloof je als je zegt dat het niet gaat lukken.

Jammer, mijn vrouw had de BBC’s dolgraag in ons tv-pakket opgenomen.

Niks aan te doen!

Beste illusion

Als je vrouw erg graag naar de BBC kijkt, dan zul je een flinke grote schotel moeten nemen. Zoals deze site http://constantinmedia.com/sat/DishSizeMaps/astra-2f/uk-spotbeam.html aangeeft, zou het met een schotel van 150cm aardig moeten lukken om savonds tv te kijken, bijv. een Gibertini 150 met een Inverto Black Ultra.

Misschien beter nog even wachten totdat de BBC op de Astra 2E zit.

Zou een triple LNB voor Astra1, Astra2 en Hotbird niet een beter product zijn?

Nee, die past helemaal niet want die is voor een 60cm-schotel gemaakt. Bovendien zijn de ontvangsthoeken tussen de satellieten in Spanje ook nog eens een stuk groter dan in Nederland dus dan wordt het nog problematischer.

2 weken terug besteld maar nog niks gekregen, 2 x gebeld met CD maar zou geleverd worden, iemand zoiets al meegemaakt?

Heb sinds een paar dagen een triple lnb op een 64 schotel, ben zeer tevreden en content met de tips van dit forum.

Beste tweety

Wat ik uit hun site kan opmaken hebben ze die nieuwe triple-lnb nog niet in de losse verkoop. Bovendien kost hij bij sommige satellietshops maar 89 euro i.p.v. de adviesprijs van 99 euro. Of zou je die in een pakket er gratis bij krijgen?

In een pakket betaal je er 45 euro extra voor. (engelse zenders erbij optie)

Ik ben me even aan het oriënteren voor een triple quad lnb.

Nou was ik op zoek naar een aansluitschema maar kan die nergens vinden (ook niet bij Canal Digital).

Wat ik eigenlijk wil weten is hoeveel kabels er vanuit de LNB naar de decoder lopen als je bv een VU Duo heb?

Beste seninha

Op een triple of duo of single lnb met vier aansluitingen (=quad), heb je vier aansluitingen ter beschikking die naar vier afzonderlijke tuners kunnen. Heb je een twin-tuner, een ontvanger dus met twee ingebouwde tuners om bijvoorbeeld te kunnen kijken naar de ene
zender en op te kunnen nemen op een andere zender, dan zul je daar twee coaxkabels op aan moeten sluiten.

Bedankt. Dus als ik de nieuwe Triple Quad LNB neem dan moet ik nog een tweede kabel trekken om deze aan een VU Duo te hangen.

Ik heb thuis een Humax 5050C welke ook twee tuners heeft, waarmee ik dus twee verschillende zender tegelijk kan opnemen. Aan de Humax hangt maar 1 kabel.

Vraag me nu af waarom dit niet met een SAT decoder kan