Netflix wird die Datenmengen in seinem Video-Streamingdienst in Europa zunächst für 30 Tage drosseln, um die Netze in der Coronavirus-Krise zu entlasten.
Netflix zal in eerste instantie de datavolumes in haar videostreamingdienst in Europa gedurende 30 dagen verminderen om de netwerken in de coronaviruscrisis te ontlasten.
Voor mij is het wel duidelijk dat IPTV geen toekomst heeft.
Als bij een of andere calamiteit de kwaliteit in eerste instantie al met 25% verminderd wordt (dat werd gemeld op de radio) en wie weet of dat nog meer wordt, heeft deze manier van overdracht dus geen enkele zin. Satelliet is de enige goede manier om TV te kijken… dat mag nu dan toch wel duidelijk zijn.
Het was ook alleen maar een alternatief in gebieden met “snel” en vooral stabiel internet..
Geen probleem. Kijk er nooit naar (heb ook geen abo op die diensten). Ik kijk lekker lineair met een eigen kaart. Zelfs als het internet uitvalt heb ik gewoon beeld…
Mijn tv is niet aangesloten op het internet… ik kijk gewoon satelliet tv… dus problemen heb ik er nu ook niet mee…
Overigens kan je ook oordelen dat IPTV geen toekomst heeft terwijl je het zelf hebt/gebruikt…
Maar door dat bericht wat ik afgelopen vrijdag op de radio hoorde, was het voor mij gewoon duidelijk dat IPTV misschien leuk is als “extraatje” maar dat het als primair systeem gewoon kansloos is. Je bent te afhankelijk van externe factoren.
Volgens mij is er nooit genoeg op gewezen dat het IPTV fenomeen geen enkele kijkzekerheid biedt… De aanbieders gaan er vanuit dat alles goed werkt, altijd… en zo wordt het aan de man gebracht.
maar ja, als je het interactieve IPTV ook hebt en gebruikt, dan oordeel je toch iets anders
het staat je vrij het niet te hebben
Dat heeft met de distributie te maken. Je hebt unicast verkeer waarbij iedere kijker een eigen stream vanaf een centrale server krijgt of je hebt multicast waarbij een aantal streams voor alle klanten in dat netwerk beschikbaar zijn. Vandaar het levensgrote verschil tussen grijze IPTV via internet (unicast) en legitieme IPTV van bijv. een KPN (multicast) waarbij dat IPTV verkeer hun provider netwerk nooit verlaat. Maar ook KPN heeft unicast verkeer wanneer mensen terug of vertraagd kijken (replay tv) . En dat hebben ze ooit enorm onderschat vandaar dat HD glas zenders nog steeds niet op voorkeuze 1 hebben staan, zou iedereen dat gaan opnemen/terugkijken kost ze dat enorm veel bandbreedte op hun PoP’s.
Overigens het Netflix, YouTube and Disney+ verhaal is eigenlijk gewoon flauwekul. Hier in W-Europa is er meer dan genoeg bandbreedte om alles werkend te houden maar in sommige landen in Oost Europa is de infrastructuur blijkbaar minder. Beetje onzin dat de politiek zich dan gaat bemoeien met dit soort zaken. Providers moeten zorgen voor genoeg capaciteit.
Persoonlijk ben ik overigens een grote fan van DVB-S2, DVB-C, DVB-T2 oftewel de robuuste broadcast standaarden, daarbij maakt het niet uit of er 1 iemand of 1 miljard mensen kijken of luisteren.
Geen probleem. Kijk er nooit naar (heb ook geen abo op die diensten). Ik kijk lekker lineair met een eigen kaart. Zelfs als het internet uitvalt heb ik gewoon beeld…
Dat mag je nog wel eens herhalen in de discussie over dab+: een hoop dromers denken dat we over een paar jaar allemaal tegelijk online radio kunnen luisteren. Zelfs in de auto.
En dat dab+ weggegooid geld is.
Zelfs FM bewijst juist in tijden als deze hoe belangrijk die nog is.