Minimale schotelgrootte voor 5°W

ff topikje heropenen omdat ik volgende week een VU+ met dvb-s2x krijg en de 5W franse FTA zenders er zou kunnen bijnemen.Heb hier nog een schotel triax 60 cm liggen en mss is dat wel voldoende om de multistream te ontvangen. coordinaten zijn omgeving wichelen en de rotor ontvangt de gewone goed met zijn 80cm diameter

Een schotel triax 60 cm zal niet voldoende om de multistream te ontvangen op 5°W.

Ik ontvang ze goed op een Maximum E-85, maar dan nog heb ik bijna geen regenreserve.

5w is prima te ontvangen met een 60 cm schotel.

ook de multistream want deze heb ik nodig dan moet de rotor dat niet meer doen

Volgende week kan je het testen.

1 like

5 uren geleden, ceesv zei:

5w is prima te ontvangen met een 60 cm schotel.

De multistreams zullen wel beeld geven, maar bij de eerste regenbui vallen ze wel tijdelijk weg. Dit heeft alles met de gebruiktr symbolrate en vooral fec waarden te maken, het zijn zwakke signalen. Dat is ook de bedoeling, want ze zijn natuurlijk helemaal niet voor prive ontvangst bedoeld.

Anders is altijd Fransat nog een optie.

Ik betaal €15 per 4 jaar daarvoor.

Je hebt een Frans adres nodig.

Maar de smartcard wordt ook geleverd door webshops, volgens mij ook nog steeds buiten Frankrijk. Alleen dan kost het €30-€40.

Edit:

Oeps, ik zie dat ik (en anderen) dat al een paar keer gezegd heb in dit draadje… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar wel even update dat het nog steeds werkt in OSCam, dus zonder CI+ gedoe.

Alleen de UHD-zenders werken niet.

Heb met Fransat ook alle regionale versies van France 3 en ETB 1/3.

11 uren geleden, Satfeeds-DX zei:

Een schotel triax 60 cm zal niet voldoende om de multistream te ontvangen op 5°W.

Ik ontvang ze goed op een Maximum E-85, maar dan nog heb ik bijna geen regenreserve.

Je screenshot is niet van de multistream zenders, maar dat terzijde.

Ziet er leuk uit die skin, maar werkt dat wel die plaatjes bij de EPG? Aangezien ik van de vier programma’s één plaatje zie en dat is ook nog eens van RTL Sport wat niet echt klopt bij France 3…

20 uren geleden, Alex1970 zei:

Je screenshot is niet van de multistream zenders, maar dat terzijde.

Ziet er leuk uit die skin, maar werkt dat wel die plaatjes bij de EPG? Aangezien ik van de vier programma’s één plaatje zie en dat is ook nog eens van RTL Sport wat niet echt klopt bij France 3…

Op 5°W is 12732 V 29500 8/9 wel degelijk een multistreamtransponder

https://flysat.com/en/satellite/eutelsat-5-west-b

De skin die ik gebruik is Aglare, ook de EPG ziet er mooi uit.

Die plaatjes bij de EPG zijn waarschijnlijk programmavoorstellen van andere zenders.

De frequentie klopt, maar waarom staat er dan in de lijst dat de zenders gecodeerd zijn?

Zit die skin standaard in de feed van je image? Zo ja, welke is dat dan? En zo nee, waar kan ik die vinden?

3 minuten geleden, Alex1970 zei:

De frequentie klopt, maar waarom staat er dan in de lijst dat de zenders gecodeerd zijn?

Zit die skin standaard in de feed van je image? Zo ja, welke is dat dan? En zo nee, waar kan ik die vinden?

Dit symbooltje staat ook bij de FTA-zenders

Open ATV bij softwarebeheer, plugins beheren en selecteer skins

Opmerkelijk, dat symbooltje betekent nl. ‘gecodeerd’.

Ik heb (momenteel) geen OpenATV.

6 uren geleden, Alex1970 zei:

Opmerkelijk, dat symbooltje betekent nl. ‘gecodeerd’.

Ik heb (momenteel) geen OpenATV.

Door een instelling te wijzigen in het menu, heb ik het codeericoontje kunnen uitzetten.

1 uur geleden, Satfeeds-DX zei:

Door een instelling te wijzigen in het menu, heb ik het codeericoontje kunnen uitzetten.

Ja je kan het helemaal uitzetten, maar dan staat-ie (bij jou) dus ook niet bij de gecodeerde zenders, zie hier hoe het zou moeten zijn met gemixt gecodeerde en ongecodeerde zenders:

1 like

Op 14-4-2025 om 21:35, Satfeeds-DX zei:

De skin die ik gebruik is Aglare, ook de EPG ziet er mooi uit.

Die plaatjes bij de EPG zijn waarschijnlijk programmavoorstellen van andere zenders.

Met deze skin op OpenPLi heb ik niet die uitgebreide EPG info zoals je laat zien, met die plaatjes.
Heb je nog andere apps voor de EPG geïnstalleerd misschien?

10 uren geleden, Alex1970 zei:

Met deze skin op OpenPLi heb ik niet die uitgebreide EPG info zoals je laat zien, met die plaatjes.
Heb je nog andere apps voor de EPG geïnstalleerd misschien?

Dit is de instelling van mijn EPG. Ik heb geen andere apps geïnstalleerd.

gisteren triax schotel geplaatst van 60 cm en de franse streams komen binnen op 84 db AGC 74

Misschien ook eens kijken wat dat geeft in een regensimulatie met de tuinslang.

dat zie/test ik wel eens bij een regenbui.Heb de draaibare schotel ook nog die dat kan vervangen en kijk enkel naar die kanalen als de oldies films er zijn.

1 uur terug, Zilverhippie zei:

Misschien ook eens kijken wat dat geeft in een regensimulatie met de tuinslang.

Ik lig helemaal dubbel van het lachen.

2 likes