Mijn Ultimo gaf op alle kanalen “Afstemmen mislukt”.Gestopt volgens de regels “helemaal uitschakelen” .Van de stroom gehaald en nu is hij helmaal dood en gebeurd er niets meer.Ik heb hem geopend en een foto gemaakt voor de kenners die mischien iets opmerken. Of zijn er mensen in de driehoek Antwerpen Brasschaat Turnhout die de skills hebben om iets te herstellen .Wanneer dat al mogelijk zou zijn? Het torentje links onder het gele blokje naast de harde schijf ziet er blijkbaar niet helemaal goed uit zou ik als volkomen leek zeggen.
Begin eerst met het loskoppelen van de hdd en probeer dan opnieuw de Vu op te starten.
Mocht de Vu niet opstarten dan weef stroom eraf en de tuners eruit nemen
Mojo Jammer maar helaas.Ik ben er intussen,na wat zoekwerk,achter dat het torentje een elco noemt en dat de 2 links onder het gele blokje naast de harde schijf beide bol staan en er een beetje smurrie uit is gekomen . De ene al wat meer dan de andere.
Inderdaad die elcos staan bol en lekken. Die moet je vervangen. En de grote Elco naast de hdd lijkt ook bol te staan. het is iig geen slecht idee om alle elcos ff af te gaan of ze bol staan en zo nodig te vervangen.
Die grote is spiegelvlak en verder zie ik er ook geen meer die niet vlak zijn. Voorlopig die 2 van 25V 1500muF. Bedankt voor je antwoord
Het is een simpele 12V voeding. Zoals al is geschreven, vervang alle elco’s. Daarna moet het weer in orde zijn.
Voedinsprobledm defecte condensatoren.kan die vervangen en stuur mail naar bellejt bij skynet in be want kan enkel via tablet nog op forum sinds mutatie
Ben van Kapellen, inderdaad, er zijn bussen gesprongen. De voeding zelf moet ook gecontroleerd worden; er zijn bussen bij die wat roestig zijn, mogelijk ook gelekt, e-mail jamidekesel@live.be dan kunnen we afspreken hoe het verder kan.
Al gerepareerd? Anders stuur maar op. Alle condensatoren en andere onderdelen nog op voorraad
@pirrewit ik zou hem zeker niet meer aanzetten als je nog niets vervangen hebt of nog niet hebt laten vervangen. Die paar elco’s vervangen is voor de routiené met soldeerbout en soldeerzuiger een fluitje van een cent. Dan zou je de andere elco’s ook beter even doormeten.
Allen bedankt voor de goede raad en voorstellen. Ik zal er eens zelf aan beginnen met een frisse kop zodra de temperaturen wat beter zijn. Ook heb ik een nieuwe topic geopend in de Dreambox sectie in verband met dit VU overlijden ![]()
Setje elco’s van de voedingprint vervangen,15 min werk en weinig kosten en het gaat weer werken.