Migratie naar nieuwe forum software

Als ik al mijn instellingen kwijt was wel ja.

Het is een compleet nieuwe en andere forumsoftware.

Lijkt me logisch dat instellingen niet zomaar overgenomen kunnen worden.

vreemd is wel dat vanochtend de eigen avatar zichtbaar was en nu niet meer, Ook die van jouw @Michel

ik zal hem nog eens uploaden nU

Oké dat werkt nu weer sinds de upload

Ik zie dat afbeeldingen niet altijd zichtbaar zijn. Is dat nog work in progress, of is alles wat nu niet zichtbaar is “verloren”, en moet er worden uitgeweken naar de read only versie?

De meeste afbeeldingen zijn wel zichtbaar als je er op klikt. Daar ontbreekt momenteel alleen nog de lage resolutie variant.

Er is als het goed is niets verloren, maar er moeten nog een paar processen lopen die de ontbrekende afbeeldingen zichtbaar gaan maken. Hetzelfde geldt voor youtube video’s, die nu gewoon inline als URL weergegeven worden en een aantal ontbrekende smilies.

Dat zijn langlopende processen met 2,7m posts en ruim 93GB aan bijlagen.

Fijn dat de migratie gelukt is. Ik moest inderdaad een nieuw wachtwoord instellen. Dat is gelukt. Dit bericht dan meteen als test of het werkt.

Mmm, ik ben er via die link in, op m’n belangrijkste laptop, daar heb ik dat emailadres ook, maar, lang niet op al mijn apparaten. Dus ik dacht “even een nieuw wachtwoord instellen”, maar, waar?

Ik zie het niet?

De middelkolom is nu categorieen en recht staan de nieuwe posts. Hoe krijg ik rechts de nieuwste posts per categorie?

Zo was het vroeger toch?

En markeer alles als gelezen, is die functie er noch?

Het is even wennen. Jaren lang het oude menu. Het zal even duren om eraan te wennen.

Ps, het zou ook mogelijk zijn geweest een een funding te starten voor de veranderinegn, om zo de kosten te bekostigen.

Ok, je moet dus doen alsof je je wachtwoord vergeten bent…:sweat_smile:

1 like

Oude forum:

Nieuwe forum:

Dus ik denk dat je jezelf vergist.

Ik heb de diverse opties uitvoerig bekeken, maar dit is voor nu de meest voor de hand liggende weergave. Deze nodigt ook meer uit om ook eens naar andere nieuwe topcis te kijken.

De optie met categoriën en daarnaast 3 berichten uit die categorie oogt heel rommelig.

Je kunt wel hier je font groter maken, maar ik denk dat dit toch vooral ligt aan je monitor die ofwel versleten, ofwel van slechte kwaliteit is, ofwel waarop het contrast en helderheid waarschijnlijk verkeerd ingesteld zijn.

Waar ik dit forum ook op bekijk, overal is het (zonder bril) prima leesbaar met mijn ogen die toch langzaam ook aan een leesbril moeten geloven. :wink:

Ik zal kijken of ik voor slechtzienden (of mensen met een slechte of slecht ingestelde monitor) een speciale weergave kan maken, maar dat wordt dan later een keer. Momenteel helaas andere prioriteiten.

Mijn monitor is een nieuwe Samsung UE40F6000FUXXN ,
ik zit op ongeveer 30cm tot maximum 50cm van het scherm ,
een groter scherm heeft geen nut , kleiner onmogelijk voor mij !!
Enkel Firefox kan iets of wat mijn ogen verzachten ,
de andere browsers zijn sowieso no go ivm mijn ogen !!
Gevonden:

Enkel nog zwarte letters , toch alvast mercikes voor de hulp :slightly_smiling_face:

De migratie heeft iets moois opgeleverd.