Zo is het. Als het maar werkt.. Mijn DM8000 staat na 10 jaar weer in de doos waar die ooit uitkwam werkend afgesloten, af laten koelen. Mooi afgestoft en ‘nieuw’ in de doos… Wat een kwaliteit was die box.. Uiteraard blij met mijn VU+Ultimo 4K BTE maar ik weet zeker dat die van zijn leven geen 10 jaar meegaat…
hoi,
ik zou willen weten of het probleem dat in de 7.x versies zat nu is opgelost in deze 7.3 versie.
Ik (en ook anderen hier op het forum) hadden een probleem met het gelijktijdig opnemen van twee programma’s en dan nog een andere kijken.
Soms liep hij zelfs vast als hij VTM aan het opnemen was, terwijl je naar één aan het kijken was.
Het was niet altijd maar toch vaak.
Terug gaan naar een Openpli 6.2 versie loste dit probleem op.
mvg
Tsja… Dat is mijn nadeel met OpenPli… De gebruiker is testkonijn… Wat werkt (al jaaaaaren) wordt gesloopt. Nadeel van Open-Source.. iedereen kan er met de vingers aan en dan wordt het een zooitje… Ik blijf bij mijn stelling dat ze veel te veel hooi op hun vork nemen… Met 100 ontvangers is dat nauwelijks te verwerken.. Is ook hun standaard antwoord: ‘hobby, oud en te weinig handjes’… Nou.. flikker dan een aantal ‘merken’ eruit!!
,
ik zou zo’n vraag dan niet in iemands anders topic stellen maar een eigen topic daarvoor aanmaken.
3 uren geleden, schapi zei:
nu werken beide 8000 en ook alle andere ontvangers die ik hier heb.
dan lijkt het erop dat deze vraagsteller -0- problemen heeft met OpenPli 7.3
en aan meningen heb je niets
je wil je probleem 6.2 en 7.x aanspreken
39 minuten geleden, Mimisiku zei:
… Met 100 ontvangers is dat nauwelijks te verwerken.. Is ook hun standaard antwoord: ‘hobby, oud en te weinig handjes’… Nou.. flikker dan een aantal ‘merken’ eruit!!
Dan hoop ik wel dat ze mijn box (Ultimo 4K) blijven ondersteunen.
Ik heb er nu de 7.3 10 dagen op staan. Ik kan het niet geloven maar hij is niet te crashen, alle bekende manieren geprobeerd.
Heeft dat dat gehobby toch nog ergtens voor gediend.
Pluim voor het PLI team
VTi heeft geen gekende manieren om die software te crashen.![]()
Old Satterhand,
er zijn ook wat aanpassingen op het 7.3 OpenPli image geweest zeer recent
tenminste dat maak ik op uit de github OpenPli enigma2 die je kan bestuderen qua commits en solved issues
en voorts zo’n volwassen receiver is niet vergelijkbaar met een oeroude dm8000
6 minuten geleden, ceesv zei:
VTi heeft geen gekende manieren om die software te crashen.
Ja, maar ik kan VTI helaas niet gebruiken omdat het veel te lastig is om de opname lokatie te wijzigen.
Bij Openpli kan dit eenvoudig met de gele toets in het PVR menu.
Bij het testen van VTI had ik geen crashes, maar wel veel korte onderbrekingen in de opnames.
Ook die zijn nu een zeldzaamheid in Openpli.
En voor de liefhebbers is de S/N nu ook in dBs aan te geven.
6 minuten geleden, Old Satterhand zei:
Ja, maar ik kan VTI helaas niet gebruiken omdat het veel te lastig is om de opname lokatie te wijzigen.
Bij Openpli kan dit eenvoudig met de gele toets in het PVR menu.
dan heb je zeer zeker niet per epg opname timers aangemaakt in het VTI image want daar kun je even zo makkelijk de opname locatie opgeven al naar gelang je keuze in het thuisnetwerk of op hdd of usb
je moet het gewoon weten hoe
het kan
Zojuist, Tonskidutch zei:
dan heb je zeer zeker niet per epg opname timers aangemaakt in het VTI image want daar kun je even zo makkelijk de opname locatie opgeven al naar gelang je keuze in het thuisnetwerk of op hdd of usb
je moet het gewoon weten hoe
het kan
Ik bedoel het wijzigen van de opname lokatie bij het weergeven van de opnames. Sorry dat ik niet duidelijk was.
a oké
maar ook dat gaat in VTI
Zojuist, Tonskidutch zei:
a oké
maar ook dat gaat in VTI
Ja, maar niet zo makkelijk. Dat heb ik nodig omdat ik op de box opneem en op 1 server. En 2 servers heb voor archief materiaal.
nou net zo makkelijk als je mounts aangemaakt hebt en via PVR knop kan wisselen kun je ook afspelen van een van die mounts via het PVR menu
maar het kan je voorkeur hebben met OpenPli
no problem
Bedankt voor de tip. Heb ik wellicht nodig als OpenPli problemen gaat geven.