Kijken en opnemen

oké dat is heel veel handiger om het in het bericht te hebben staan.

Zo

Als ik er nu even van uitga dat je het meest naar 28.2 / 23,5 / 19,2 kijkt en opneemt dan kun je het goedkoopste de quad LNB’s daarheen verschuiven en daarachter een 4in1 switch neemt die je op de UNO 4K se aansluit aan de resterende vrije tuner ingang.

dus weinig bijkomende kosten maar wel wat werk

4 hours ago, Tonskidutch said:

oké dat is heel veel handiger om het in het bericht te hebben staan.

Zo

Als ik er nu even van uitga dat je het meest naar 28.2 / 23,5 / 19,2 kijkt en opneemt dan kun je het goedkoopste de quad LNB’s daarheen verschuiven en daarachter een 4in1 switch neemt die je op de UNO 4K se aansluit aan de resterende vrije tuner ingang.

dus weinig bijkomende kosten maar wel wat werk

Bedankt voor je advies. Bij het opstellen van mijn aansluitschema dacht ik daar ook aan en had daarom mijn reserve materiaal toegevoegd aan het plaatje. Ik wist niet zeker of dat wel kon. Ik begrijp van jouw dat dat mogelijk is. Ga ik doen.

tuurlijk die quad LNB maakt het niet uit welke diseqc switch erachter hangt

je moet dan wel even goed opletten bij de tuner configuratie van d UNO inzake de tweede tuner die je nu gaat inrichten

maar dat is een scheetje.

succes

Succes heb ik wel nodig. Begonnen met een coax kabel (van buiten naar binnen) te trekken en dat gaat niet eenvoudig. Een middag bezig geweest en ik schat in dat ik halverwege ben.

Waar en hou je die coax trekt kan wel eens wat lastiger zijn, vooral in je uppie.

Er is Glijmiddel van 3M dat voor nauwe bochtjes helpt.

ciao ciao

2 hours ago, Tonskidutch said:

Waar en hou je die coax trekt kan wel eens wat lastiger zijn, vooral in je uppie.

Er is Glijmiddel van 3M dat voor nauwe bochtjes helpt.

ciao ciao

Kan ik ook siliconen spray of WD40 gebruiken?

Of moet ik dat juist niet gebruiken?

Ik kom niet zo goed bij de opening vanwege een zonnescherm en zou graag een spray (met rietje) willen gebruiken.

Talkpoeder?

WD 40 zou ik niet gebruiken.

4 minutes ago, ceesv said:

Talkpoeder?

WD 40 zou ik niet gebruiken.

Oke. Geen WD 40.

Talkpoeder :0) daar zou ik nooit aan gedacht hebben.

Meer voor het nageslacht en deze kennisbank (forum) …

Ik heb veel moeite gehad met het trekken van de kabel door de PVC-buis. En heb op advies van enkele leden twee middeltjes gekocht.

• Cellpack kabelglijmiddel spray 400ml

• Cellpack Easy glide fles kabelglijmiddel 250ml

Bij de spray zat een flexibel rietje die bijna 50 cm de PVC buis in ging. Hiermee heb ik het de coax kabel er alsnog door de PVC-buis gekregen. Vervolgens moest er nog 5 meter doorheen waarbij ik de kabelglijmiddel heb gebruikt.

Vervolgens de quad LNB geplaatst op de locaties 13E, 19.2E, 23.5E en 28.2E, Diseqc switch 4/1 geplaatst en diverse kabels aangesloten.

En daarna in mijn satelliet ontvanger onder “Tuners configuratie” gebruik gemaakt van “Auto diseqc” voor de instellingen (mooie functionaliteit) waarna ik direct beeld had.

Ik kan nu gelijktijdig kijken en opnemen!! :0)

Ik heb nog niet iets gevonden waarbij je kan instellen welke tuner je wilt kijken en welk tuner moet opnemen.

Is dat zo en zo wel mogelijk?

Dat regelt de box zelf, goed dat je het redelijk makkelijk nu voor elkaar hebt!

weet niet waar het staat bij VTI maar bij VIX staat dat onder instellingen-tuners xx - diverse

2 uren geleden, bellejt zei:

weet niet waar het staat bij VTI maar bij VIX staat dat onder instellingen-tuners xx - diverse

Ik zie deze optie (helaas) niet In OpenPli 7.3.

sla al je instellingen op en probeer eens openvix.Mss wil je wel niet terug naar vti. Dan kom je tot dezelfde vaststelling als mij die het sinds jaren gebruik omdat vti te ingewikkeld was in de beginne voor mij.

Geldt je opmerking ook voor OpenPli want ik gebruik geen VTI.

Misschien eerst eens mijn slaapkamer Xtrend ET7000 proberen. :0)

En voordat ik daarmee aan de slag ga heb ik eerst nog een aantal UTP kabels (CAT6a) te trekken en RJ45 wandcontactdoosjes te plaatsen.

mss wel want heb openpli hier ook dd getest maar beviel niet.Ieder zijn eigen voorkeur maar openvix brengt ook wekelijks updates uit. Mss even kijken op hun site

Had inderdaad al op de website even gekeken en dat ziet er overzichtelijk uit. OpenVIX proberen staat op mijn Todo-lijstje. :slightly_smiling_face:

1 like

voor info mag je altijd een Pm sturen als je wat wil weten of gewoon hier verder gaan.Hebben anderen er ook nog wat aan.Sla zeker al je instellingen op je PC op zoals je softcam instellingen en je picons.Ik noteer ook mijn tuner instellingen op papier .Is altijd handig.

Op 24-8-2020 om 13:15, pieter532 zei:

Ik heb nog niet iets gevonden waarbij je kan instellen welke tuner je wilt kijken en welk tuner moet opnemen.

Is dat zo en zo wel mogelijk?

Voor je een hoop overhoop gaat halen, bedoel je zoiets? Instellingen > Systeem > Diverse instellingen.

Waarschijnlijk moet je wel je toegangsniveau op expert instellen.

Systeem > Expert instellingen > Gebruikersinstellingen

dit is het inderdaad.Ga van de veronderstelling uit dat je steeds expert instelt.Het menu van openvix is wel wat eenvoudiger maar het werkt perfect.Ik heb D als tuner staan voor opnames en de rest kiest het image.

ik zou het eens proberen als ik jou was met die voorkeurstuners

maar ik zie er weinig heil in daar ik in het verleden nooit problemen heb gezien met de automatische tunerkeuze

gewoon eens testen dus