oké dat is heel veel handiger om het in het bericht te hebben staan.
Zo
Als ik er nu even van uitga dat je het meest naar 28.2 / 23,5 / 19,2 kijkt en opneemt dan kun je het goedkoopste de quad LNB’s daarheen verschuiven en daarachter een 4in1 switch neemt die je op de UNO 4K se aansluit aan de resterende vrije tuner ingang.
oké dat is heel veel handiger om het in het bericht te hebben staan.
Zo
Als ik er nu even van uitga dat je het meest naar 28.2 / 23,5 / 19,2 kijkt en opneemt dan kun je het goedkoopste de quad LNB’s daarheen verschuiven en daarachter een 4in1 switch neemt die je op de UNO 4K se aansluit aan de resterende vrije tuner ingang.
dus weinig bijkomende kosten maar wel wat werk
Bedankt voor je advies. Bij het opstellen van mijn aansluitschema dacht ik daar ook aan en had daarom mijn reserve materiaal toegevoegd aan het plaatje. Ik wist niet zeker of dat wel kon. Ik begrijp van jouw dat dat mogelijk is. Ga ik doen.
Succes heb ik wel nodig. Begonnen met een coax kabel (van buiten naar binnen) te trekken en dat gaat niet eenvoudig. Een middag bezig geweest en ik schat in dat ik halverwege ben.
Meer voor het nageslacht en deze kennisbank (forum) …
Ik heb veel moeite gehad met het trekken van de kabel door de PVC-buis. En heb op advies van enkele leden twee middeltjes gekocht.
Cellpack kabelglijmiddel spray 400ml
Cellpack Easy glide fles kabelglijmiddel 250ml
Bij de spray zat een flexibel rietje die bijna 50 cm de PVC buis in ging. Hiermee heb ik het de coax kabel er alsnog door de PVC-buis gekregen. Vervolgens moest er nog 5 meter doorheen waarbij ik de kabelglijmiddel heb gebruikt.
Vervolgens de quad LNB geplaatst op de locaties 13E, 19.2E, 23.5E en 28.2E, Diseqc switch 4/1 geplaatst en diverse kabels aangesloten.
En daarna in mijn satelliet ontvanger onder “Tuners configuratie” gebruik gemaakt van “Auto diseqc” voor de instellingen (mooie functionaliteit) waarna ik direct beeld had.
Ik kan nu gelijktijdig kijken en opnemen!! :0)
Ik heb nog niet iets gevonden waarbij je kan instellen welke tuner je wilt kijken en welk tuner moet opnemen.
sla al je instellingen op en probeer eens openvix.Mss wil je wel niet terug naar vti. Dan kom je tot dezelfde vaststelling als mij die het sinds jaren gebruik omdat vti te ingewikkeld was in de beginne voor mij.
mss wel want heb openpli hier ook dd getest maar beviel niet.Ieder zijn eigen voorkeur maar openvix brengt ook wekelijks updates uit. Mss even kijken op hun site
voor info mag je altijd een Pm sturen als je wat wil weten of gewoon hier verder gaan.Hebben anderen er ook nog wat aan.Sla zeker al je instellingen op je PC op zoals je softcam instellingen en je picons.Ik noteer ook mijn tuner instellingen op papier .Is altijd handig.
dit is het inderdaad.Ga van de veronderstelling uit dat je steeds expert instelt.Het menu van openvix is wel wat eenvoudiger maar het werkt perfect.Ik heb D als tuner staan voor opnames en de rest kiest het image.