ik heb hier een hd hersteld 2,5 inch,het bakje was defect,maar met een controller weer aan de praat gekregen,en op die schijf staan een heleboel liedjes van de jaren 97.dit brengt bij mij goede en slechte herinneringen op.zijn er nog die dit hebben bij het beluisteren van muziek?
Als je over echte herinneringen praat dan is dit er ééntje uit 1961 van een zeer verlegen verlijdelijk lispelend meisje .
@ Leo : Hangt natuurlijk van de leeftijd van TS af , voor iemand van midden 30 zal 15 jaar wel perfect passen in zijn “nostalgie” , met alle herinneringen die er bij horen .
Mooi Gene , maar voor dit lied geef mij dan maar Sheila .
Hangt natuurlijk van de leeftijd van TS af , voor iemand van midden 30 zal 15 jaar wel perfect passen in zijn “nostalgie” , met alle herinneringen die er bij horen .
Is helemaal juist ! Ik denk dat iedereen nog zijn eerste plaatje ( 45 toeren ) herinnerd.
Ik weet nog heel goed mijn eerste plaatje dat ik kreeg van mijn doopmeter . Is iets dat je nooit vergeet en telkens als ik het hoor krijg ik er nog kippenvel van , maar het is dan ook uitgegroeid tot een wereldhit .
ik heb hier een hd hersteld 2,5 inch,het bakje was defect,maar met een controller weer aan de praat gekregen,en op die schijf staan een heleboel liedjes van de jaren 97.dit brengt bij mij goede en slechte herinneringen op.zijn er nog die dit hebben bij het beluisteren van muziek?
Zelf heb ik hier heel veel muziek uit de jaren 60 op mijn servertje staan en dat doe je natuurlijk niet als je er niets om geeft of er geen herinneringen aan hebt.
Zoek alleen nog de echte “house for sale” dus niet Margriet Eshuis maar de echte eerste versie van (namen weet ik niet meer) die twee gasten uit Amerika.
Verder ook veel van Jim Morrison maar eigenlijk omdat ik die gast niet echt begreep, wie wel, ben ook bij zijn graf wezen kijken (was al in Parijs met mijn vriendin - later mijn vrouw).
En zo kan je veel herinneringen ophalen bij de verschillende muziek waarnaar je wilt luisteren en eventueel ook in bezit hebt.
Muziek kan ik hier niet neerzetten i.v.m. buma/stemra rechten of het moet al een midi file zijn maar ja dat is 0,niets.
Yep roept bij mij ook herinneringen op. Allemaal positief, niet echt negatief.
Wel bedenk ik dan, fijn dat ik jaren 80-90 heb meegemaakt, toen was popmuziek met een boodschap en vaak door zangers/band zelf geschreven. Dus zat er een ziel in de muziek.
Tegenwoordig is het een formulie van muziekmanagers, wat goed verkoopt laten we het poppetje zingen(iets als lady gaga vind ik dus extreem fake). Electronische muziek vind ik mooi(bv electronische eeh speedmetal als Nine Inch Nails), maar tegenwoordig is dat ook vaak eenheidsworst (orb,orbital,green nuns of the revolution, zijn er niet meer, chemical brothers is nog wel ok, maar prodigy is ook wel algemeen geworden). Er zijn nog wel bands die uniek zijn, bv FooFighters, maar er is hedendaags op bv mtv teveel eenheidsworst.
Wat mij soms meeste raakt is; Nederpop. Toendertijd (80’s-90’s) luisterde ik weinig nederlandstalig. het was meer UK & USA punk, deathmetal, pretpunk, rap, pop, speedmetal etc. Nederpop was toen beetje 2e optie, wel leuk maar niet dagelijks.
Als ik nu nederpop luister kan het mij behoorlijk raken, omdat het vaak die tijd 80’s-90’s zo goed omschrijft.
Dat mis ik dan soms wel. Ik was toen jonger en had minder mensen/wereld kennis, dus de wereld leek toen idealer dan nu. (op gegeven moment zie je in hoe corrupt vele issues zijn op politiek en zakelijk niveau(macro niveau)).
ik ben aangenaam verrast van de reactie’s,en heb alle liedjes Beluisterd,maar die waren voor mijn tijd denk ik,maar toch aangenaam om te beluisteren.
maar ik heb nog gehoord van een “echte” muziekliefhebber,dat een high end platendraaier en bijhorende installatie de muziek warmer en beter afspeelt dan een cd.klopt dit?natuurlijk moet de plaat nog in onberispelijke staat zijn.
ik spreek hier niet over een installatie van 500 euro,maar een tien of nog meer vouwt van.