Ik heb een internet radio en sinds een paar maanden heb ik niet veel muziek meer, hij speelt een paar songs en dan buffert hij voor een minuut en speelt hij verder. Ik kan hetzelfde radio station perfect weergeven op mijn telefoon en op mijn PC, dus ik vermoed dat het probleem bij de radio ligt ?
Bij settings kan ik niets veranderen. Radio is een Audizio Bari.
Heb je “ fabrieks instellingen “ geprobeerd?
Dan opnieuw “ set up “, en via wps knop op router wifi aansluiten….
Wat is dan het verschil tussen WPS en gewoon met login en paswoord op WiFi aansluiten ? Ik ga die WPS natuurlijk eens uitproberen vanavond. Ik weet dat er een optie voor is maar heb dat nooit gebruikt. En overigens werkte alles jaren goed.
Wij gebruiken hier ook al jaren internet radio, tot volle tevredenheid, buiten het buiten- gebeuren, dat een provider ermee ophoudt, of een radio kapot gaat, na pakweg 10 jaar intensief gebruik. Afstandsbedieningen zijn ook snel kapot.
Er schieten me diverse andere mogelijkheden op storing door het hoofd, en waarbij je misschien denkt: “ Dat wist ik toch…” , of “ Heb ik al gedaan ! “
O.a. Zenders opnieuw inlezen ?
Afgelopen jaar had ik internet radio besteld, maar daar moest ik Tune in, of ander abbo voor nemen, en dat was de bedoeling niet, omdat ik weet, dat heel veel zenders vrij te ontvangen zijn….
Instellingen nalopen is nooit weg, al ben ik zelfde mening toegedaan als jij: “ Als het zo lang goed functioneert, verwacht je niet, dat daar het probleem zit.
In principe kan ik je wel enkele zenders noemen, die wij hier goed ontvangen, ter controle…?? Groet, George
Ik weet niet wat in bovenstaande reacties met provider bedoeld wordt.
Een radio station stuurt zijn stream naar diverse servers. Bij internet streaming word je verbonden met een van deze servers en blijf je ook met deze server verbonden. De dns bepaalt welke server gekozen wordt. Als je pech hebt is dat niet de beste server, bijv. omdat bij zo’n server veel bezoekers de stream afnemen. Je zou kunnen proberen in je router een andere dns provider te kiezen. Misschien pakt dat positief uit.
Ikzelf luister veel naar diverse muziek stationszonder enig probleem.
Probeer ook eens of de problemen minder worden met een vaste ethernet kabel. WiFi is vaak niet optimaal
Een station waar ik deze problemen steeds mee heb is radio Monique, jawel uit Nederland. Ik hoor wel dat ze in blokken uitzenden, dus 2 a 3 songs en een jingle ertussen. En daar stopt de radio dan meestal, en na een minuut speelt hij weer. alsof de batterijen weer vol zijn. En zoals reeds vermeld op tel en pc speelt die zonder haperingen. Ik heb reeds een ander modem geprobeerd maar helpt niet.
Ook opvallend is dat men bij die zender de kwaliteit kan instellen, van 64 naar 320 Kbps, extra voor diegene die een slechte internet verbinding hebben denk ik. Maar op internet radio zijn deze instellingen niet mogelijk.
Buffering bij een PC is uitstekend. Als ik daar zelfs tijdens video streaming de internet verbinding verbreek, blijft hij nog diverse seconden doorspelen.
Dat gebeurt niet bij mijn internet radio, het geluid stopt meteen. Niettemin heb ik geen enkele last van dropouts. Jouw radio heeft alleen WLAN. Merk je nog verschil als je vlak bij de router afspeelt?
Ik heb Swiss classi op staan, en zal het volgen. Ben benieuwd…
Radio Monique komt hier zonder buffers of onderbrekingen door. Ook goede muziek.
Luister nu pakweg al 10 minuten naar Swiss Classic, zonder storende factoren.
Moet zeggen, is wel andere koek, als Radio Arrow Bluesbox, met cirkelzagen…!!!
Bij nederlandse/ belgische zenders heb ik in verleden gemerkt, dat gespeeld liedje even onderbroken werd door jingle, voor reclame in thuisland. Was ongeveer 30 seconden, en stoorde me niet erg.
@Old Satterhand De zender waar ik dit mee ervaar is swiss radio classic.
Een tijd geleden met mijn nieuwe IR tuner speelden van pakweg 20 stations er 19 zonder mankeren af. Nr 20 -inderdaad swiss radio classic- liet 1 a 2x op een avond een dropout horen, wat ik storend vond. Ik veranderde in mijn router de dns naar Cloudfare (1.1.1.1) en naar google (8.8.8.8). Sindsdien speelt swiss radio classic zonder dropouts.