Huawei P40 serie

zijn er mensen die een Huawei P40 serie smarphone hebben.

is het echt een rompslomp om diverse apps binnen te halen wat je normaal gewend bent met google store.

zou graag eens jullie bevindingen willen horen.

Wel moet het toestel het stellen zonder apps en diensten van Google , wat voor veel mensen een groot nadeel zal zijn.

dat staat op androidplanet.nl

android zonder google support dus

komt op andere chinese merken ook voor

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

dat staat op androidplanet.nl

android zonder google support dus

komt op andere chinese merken ook voor

ja dat weet ik , daarom ook mijn vraag

Dan moet je een alternatieve App store gebruiken. Bijvoorbeeld F-Droid

Geheel op eigen risico uiteraard.

29 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dan moet je een alternatieve App store gebruiken. Bijvoorbeeld F-Droid

Geheel op eigen risico uiteraard.

Ok geheel duidelijk…dan wachten we met nieuwe smartphones aan te schaffen.

Of je neemt een telefoon die niet uit China komt.

33 minuten geleden, Psychosammie zei:

Of je neemt een telefoon die niet uit China komt.

Volgens mij heeft alleen Huawei een ban.

Daarnaast, welke telefoon komt niet uit China…

Ik heb de Xiaomi, veel Chine(sz)er kan het niet…:grin: toch?

16 uren geleden, Con zei:

Daarnaast, welke telefoon komt niet uit China…

Samsung

https://tweakers.net/nieuws/158074/samsung-stopt-met-productie-van-mobiele-telefoons-in-china.html

Zelfs de iPhone komt/kwam uit China. 7 jaar terug een iPhone 4s uit China gehaald voor €199. Kwam volgens mij uit exact dezelfde fabriek als de originele. Zelfde gewicht, look and deel. Gewoon aan te melden bij Apple en werkte prima…

Werkt FaceTime op die Chinese versie? Bij mijn schoonmoeder niet dus weer terug gestuurd en een EU versie gekocht.

leesvoer van theverge over Google en Huawei

https://www.theverge.com/2020/2/21/21147919/google-addresses-huawei-services-ban-android-trump-sideload-apps#:~:text=Google on Friday evening published a support article,providing Google’s apps including Gmail%2C Maps%2C YouTube%2C

er zijn inderdaad Europese modellen bij andere fabrikanten die wel aan de Google veiligheid voorwaarden voldoen

zoals inderdaad de Xiaomi die je dan ook op een europese webshop kan bestellen

de chinese webshops vertellen je niet of ze voor europa geschikt zijn en Google conform

Ik heb zelf net een EU versie Xaomi telefoon gekocht bij *, voldoet aan alle eisen en werkt dus prima met de Google playstore.

Dat bedoel ik…

er mogen alleen officiële EU versies verkocht worden in de EU

op niet EU websites wordt god weet wat verkocht

12 uren geleden, Psychosammie zei:

Samsung

https://tweakers.net/nieuws/158074/samsung-stopt-met-productie-van-mobiele-telefoons-in-china.html

38 minutes ago, Con said:

Tja de Samsung gebruikers lachen straks een stuk minder als hun top telefoon ineens 400 euro meer kost vanwege hogere produktie kosten.

Op 19-7-2020 om 16:59, edbe zei:

dan wachten we met nieuwe smartphones aan te schaffen

als het niet nodig is iets nieuws aan te schaffen omdat je oudje nog werkt kun je inderdaad beter wachten,

totdat je android versie op de telefoon zo oud is dat die upgrades van populaire apps niet meer ondersteund!

idem dito op de iOS iPhones serie 4, 5 en 6 waar Apple weer loopt te zieken inzake upgrades en apps

Afschrijven zul je moeten blijven doen in 3 jaar. Dan is een goedkoop model wel zo prettig.

financieel gezien

12 uren geleden, Penthe zei:

Tja de Samsung gebruikers lachen straks een stuk minder als hun top telefoon ineens 400 euro meer kost vanwege hogere produktie kosten.

Bericht is al uit 2019. Ik heb nog niets gemerkt van een prijsverhoging. Die gaat er ook niet komen.

alles komt toch uit China…de Iphone wat je hier voor 1000 euro betaald is daar voor 200 euro te krijgen.