Hi,
vanwege diversiteit, duiken meer en meer phishing mails op.
Velen kan je herkennen, aan het slecht vertaalde Nederlands (vertaald via de computer?) of ze gebruiken een verouderde logo van de instantie.
Maar die dergelijke fraudeurs verbeteren ook hun tactiek, waardoor het soms zeer moeilijk wordt, ze te onderscheiden van echte mails. zelfs de eigenlijke bedrijven, kunnen ze soms niet plaatsen bij echt of vals (namaak).
Om dit te voorkomen, neem ik al veel veiligheidsmaatregelen, en is mijn gsm nummer maar bekend bij 4 personen, staan geen bedenkelijke apss op mijn gsm als FB,whatsapp,snapchat, instagram spotify enz.
Op pc, staan diverse beveiligingssoftware.
Maar blijkbaar zijn mijn veiligheidsmaatregelen nog te beperkt om die dergelijke mails tegen te houden.
Je kan nu zeggen, smijt elke mail naar de prullenmand, en vertrouw enkel nog papieren post, helaas, ook die is niet meer betrouwbaar.
Ze gaan nu op alle rode bussen elektronische sloten plaatsen, die dan misschien veilig zijn, totdat ze ook gehacked zijn.
Welke communicatie middel, kan je nu nog vertrouwen? Geen enkele meer?
Het klinkt als pessimistisch of negatief, maar je hoort dagelijks van oplichting via mail, telefoon post e.d., dat je geen enkel middel nog kan vertrouwen.