Help hdd filesysteem is plots ntfs en opnames niet meer zichtbaar

Beste sat4all leden ,

Na het toevoegen van ( nog ) een netwerk. mount , werken mijn opnames ineens niet meer op de ingebouwde hdd , de schijf wordt wel gezien maar als dev/sda1 , wanneer ik een filesysteem controle doe komt een foutmelding met de melding dat het filesysteem ntfs is :person_facepalming:, bij mountmanager staat de hdd als " mount geen - device / dev1/sda1 - type unavailable.wanneer ik probeer te mounten als /media/hdd doet ie dat als " fstab mount by uuid /dev/sda1 as /media/hdd en vervolgens herstart ben ik weer terug bij af :person_shrugging: , wanneer ik dan de pvr toets druk komt er een bluescreen met een python foutmelding.

Kom er net achter dat ik vanuit mijn gsm met een file explorer gewoon naar de hdd en de bestanden toe kan en afspelen :person_shrugging:

Weet er iemand een oplossing ?

Thx…

Nog een beetje uitleg : wanneer ik op de Pvr knop druk loopt ie na een tijdje vast , maar in de file explorer app kan ik de bestanden zien en afspelen .

Het betreft een vu+uno4kse met een pure2 image . ..

wat zegt het webinterface van de box op je pC over die media/hdd?

met name dus de info…

O ja dit nog, via fstab moet je de moderne images niet mounten, dat doe je beter met de mountmanager, ik vermoed dat je een loop hebt veroorzaakt en kijkt via die netwerkmount naar de eigen HDD

meer weten we als je die fstab en etc/enigma2/automount eens hier post

1 like

Dankjewel, ik mount ook via de mountmanager fstab is dan de enige optie.

Ondertussen image opnieuw geflashed , maar probleem blijft. Harde schijf via de vu geformateerd , probleem blijft.nu aan het formateren via pc. Hoe kom ik uit die loop ?

Zal dadelijk eens kijken wat de webinterface zegt :wink:

als je het image geflashed hebt zijn de normale mounts weer van toepassing, kan me voorstellen dat je twee partities op de hdd hebt aangemaakt.

Nou , image nog eens geflashed nu zonder instellingen over te nemen , probleem blijft ? De hdd heb ik nu vervangen door een usb 320 gb schijf die in de mountmanager als gemount staat , maar toch wanneer ik bijv op opname druk zegt ie dat de schijf vol is . In de info van de webinterface lijkt het idd erop dat ie naar het interne geheugen blijft kijken :person_shrugging:

De automount file kan ik nergens vinden en i.e.g. niet op de aangegeven plek

Please help

Nou ondertussen werkt het weer , leek erop dat de standaard opslaglocatie verkeerd stond . Nu volgend probleem dat ie vastloopt zodra een gecodeerde opname wordt gestart , bij een fta gaat opname wel maar vervolgens werkt ook geen gecodeerde zender meer . Dit zowel met oscam als cccam :person_facepalming:

Thx zover voor de bijdragen :+1: