Help, geen Astra3 met Triax 88 (4 lnb)

Hi,

Ik heb jullie hulp nodig. Schotel Triax 88, 4 LNBs MegaSat Single, Switch Maximum DiSEqC 4-1. HD ontvanger Homecast 2100 (nieuw model)

Nadat ik de methode van

heb toegepast, kan ik Astra1, Astra2 en Hotbird zonder probleem ontvangen, maar geen Astra3 (23,5 E). Hoe ik probeer dan ook, de signaal van Astra3 blijft weg. Ik ben in het oosten (bijna in Duitsland).

Hebben jullie enige idee?

Beste backup

Je schrijft dat je een Triax 88 hebt. Vervolgens ga je een instructie gebruiken voor een Triax 78. Dan kun je toch nagaan dat resultaat niet goed is.

Als je even aangeeft waar je ongeveer je schotel hebt staan, zal ik je de juiste instructies geven.

Beste Sprieje,

Dank je voor je post. Zoals ik heb aangegeven, ik heb Triax 88 met Triax lnb houder (4 lnb’s). Bedankt alvast als je een instructie voor Triax 88 schotel hebt.

Beste Sprieje,

Dank je voor je post. Zoals ik heb aangegeven, ik heb Triax 88 met Triax lnb houder (4 lnb’s).

Bedankt alvast als je een instructie voor Triax 88 schotel hebt.

Sprietje wil graag weten waar de schotel staat ( woonplaats ) om het uit te kunnen rekenen.

vGnp

Beste backup

De afstanden voor de vier lnb’s moet als volgt zijn voor een Triax 88:

Hart op hart Astra 28,3 en astra 23,5 moet 63mm zijn

Hart op hart Astra 23,5 en Astra 19,2 moet 58,7mm zijn

Hart op hart Astra 19,2 en Hotbird moet 87mm zijn

Dit alles precies in het midden van de kop van de lnb gemeten.

De rail moet in Utrecht 10.2 graden schuin staan waarbij de Hotbird-lnb het laagste moet staan.

Woon je ver van Utrecht af, geef dit dan even aan, dan zal ik het even opnieuw voor je uitrekenen.

Hey

Heb je de desbetreffende lnb al getest? (doet hij het?/connecties…)

Ben je zeker van de configuratie in de ontvanger voor de A3-lnb? (DISEqC/testtransponder,…?)

('t Zijn maar ideetjes he)

Succes!

@dvbs

ja, ik heb de lnb’s onderling gewisseld, zo weet ik nu dus zeker alle lnb’s goed zijn. Ook de configuratie moet correct zijn, omdat bij het aanschaffen van de ontvanger die satboer voor me

alle 4 satellieten heeft getest. Ik hoef alleen de posities (A,B,C,D) aan te passen.

@Spriejte,

Dank je, ik ga morgen volgens je instelling proberen. Nee, ik woon in Diam, dichtbij Duitsland.

@Spriejte,

Kun je de afstand tussen de lnb’s voor de plaats Diam even berekenen? Alvast bedankt.

Didam, zeg maar Zevenaar.

De afstanden voor de vier lnb’s moet als volgt zijn voor een Triax 88:

Hart op hart Astra 28,3 en astra 23,5 moet 63mm zijn

Hart op hart Astra 23,5 en Astra 19,2 moet 59mm zijn

Hart op hart Astra 19,2 en Hotbird moet 87mm zijn

De rail moet in Zevenaar 9 graden schuin staan waarbij de Hotbird-lnb het laagste moet staan.

@Sprietje,

Met de afstand hierboven kan ik dus alleen Astra1 ontvangen, alle andere 3 geen signaal.

@Sprietje,

Dank je. maar deze afstand werkt het bij me nog steeds niet.

1 like

Dat betekent dat elevatie niet goed is ingesteld, dus de schotel zal meer voor over

of achterover ingesteld moeten worden

@backup

In welke volgorde heb je de lnb’s op de diseqc-switch aangesloten en hoe heb je de satellieten in je tuner benoemd?

Het kan inderdaad ook zijn dat je schotel slecht staat uitgericht. De zenders van de Astra 1 komen het sterkste door dus dat kan een reden zijn dat je alleen de Astra 1 ontvangt.

Het kan ook zijn dat de schotel staat uitgericht op de verkeerde satelliet. Zonder iets los te hoeven maken kun je dit makkelijk controleren door over de koppen van de Hotbird, Astra 3 en Astra 2 even aluminiumfolie te vouwen. Al je nu ineens het signaal van de Astra 1 kwijt bent, dat weet je zeker dat de schotel op de verkeerde satelliet staat uitgericht.

Je antenne mast staat toch wel precies verticaal? (waterpas).

Of je schotelbevestiging is aangepast aan een eventuele scheefstand van je antennemast?

Er staat toch toevallig geen boom in de weg voor de Astra 3?

De Astra 3 staat waar vandaag de zon staat om 10.58 uur staat.

Er staat toch toevallig geen boom in de weg voor de Astra 3?

De Astra 3 staat waar vandaag de zon staat om 10.58 uur staat.

Dan moet je de zon wel kunnen zien en zoals vandaag word het lastig met dikke pak bewolking.

Ohhh, toen ik het bericht schreef scheen bij ons de zon al en nu nog steeds maar dan kontroleer je dat toch morgen of zo.

@Spietje en de anderen,

Dank voor jullie reacties. Ik heb alles gedaan zoals het hier werd aanbevolen, in het bijzonder de afstand tussen de lnb’s, maar het lukt me niet. De mast was al vast gemaakt op de muur. Had inderdaad al jaren Astra 1 en Hotbird duo lnb’s met deze Triax 88 schotel. Wil nu overgaan naar HD, daarom heb ik een multiblock van Triax met 4 megasat singel gekocht. Ik heb nu de instructie van Triax 78 nauwkeurig gevolgd, dan heb ik Astra1, Astra2 en Hotbird, zonder die gewild Astra3. Als ik de afstand (van hart tot hart van de lnb’s) van Spietje hanteer, dan heb ik alleen Astra1.

Een boom? ja, een kerstboom staat omgeveer 10m verder in de weg waarnaar de schotel gaat uitrichten. De schotel hangt op een beugel die vastgemaakt is op de muur, de hoogte is omgeveer gelijk als de top van de boom. Zal de boom de oorzaak zijn? Waarom Astra1, Astra2 geen probleem mee? Is er een methode om deze hindernis te testen?

Ik ben nu bijna wanhopig. Zonder Astra3, heb ik dus geen Nederlandse HD zenders.

@Spietje,

In welke volgorde heb je de lnb’s op de diseqc-switch aangesloten en hoe heb je de satellieten in je tuner benoemd?

De ontvanger is bij het aankopen (nieuw gekocht HD ontvanger) getest van Astra1, Astra2, Astra3 en Hotbird, In de winkel alle zenders zelf gescand en ingeladen.

@backup,

Check anders eens met www.dishpointer.com of er iets bij Astra3 in de weg zit.

Staat bij de Homecast 2100 de DiSEqC instellingen op Astra1=A, Astra3=B, Astra2=C en Hotbird=D en heb je dit ook zo aangesloten bij de switch ?

Trouwens er zit een Fastscan mogelijkheid in de 2100.

Gr. Ben