Harman Kardon TS-11 zekering springt eruit

Ik heb hier een Harman Kardon staan die defect is, weet niet wat er mis mee is.

Als de stekker in het stopcontact gaat en zet de sub op de achterkant aan springt meteen de zekering eruit.

Weet iemand waar ik moet gaan zoeken?

Alle hulp is welkom!!

Dan heb je er een flinke kortsluitng in zitten,je zul toch moeten meten .want met het blote oog is er meestal niets te zien

mmmmm, zoveel kennis heb ik er niet van..

Onderdelen vervangen oke geen probleem, maar dan houd het aardig op

ik heb de print waar je de ringtrafo op klikt dus de print waar ook Q501 en Q502 opzitten alleen aangesloten.

Zodra ik de stekker erin doe, hoor je een klik en begint hij te zoemen.

De zekering blijft nu wel goed.

Tja ,ik heb geen glazen bol ,zonder meet app. gaat het niet meten is weten ,of langs komen hier.morgen heb ik tijd.

meet de diodes eens… mogen maar in 1 kan geleiden

Ik heb er geen tijd voor gehad afgelopen maand, en ben gaan meten vanmiddag en ik zag dat D502 ZENER DIODE GDZJ16C 500mW defect is, maar deze heb ik niet, zijn hier ook vervangers voor?

een 16 volt 1/2 watt zener diode

1 like

we gaan het proberen Steve bedankt!

Dit gaat niet goed.

Iedereen heeft recht op zijn eerste rookpluim.

De Drs. zal vroeger toch ook wel eens een rookgenerator ip.v. een versterker gebouwd hebben.

Ja, maar daar stond altijd een Drs. IJzerbout Senior naast me om dat te voorkomen.

wat is het moduul nummer op de voeding ??

het kan zijn:051-B00012A-E of 104-DS15000-E

ik zal straks even kijken welke het is Steve

Dit type module zit erin: 104-DS15000-E

Vervang Q10 (IRF9640)

Vervang Q11 (IRF640)

Vervang 2X 10UF/ 100v NP condensators

Steve, jij kunt me vast helpen of iemand anders, ik heb een ts11 sub werk goed maar als hij een Antal uren heeft gespeeld en hij uit moet gaan (oranje lampje) gaat die aan uit aan uit (blauw oranje blauw Oranje) na een min stopt het en blijft het oranje krijg ik hem niet meer aan als ik de schakelaar op on zet , voor hem aan te krijgen moet ik hem van de stroom halen . dan werkt het weer 15 min

ik heb al vervangen de C505 506 507, 508 c16 c17 (R501 R502 voorzien van koeling)

alvast bedankt

Op 4-12-2016 om 21:59, Steve zei:

Vervang Q10 (IRF9640)

Vervang Q11 (IRF640)

Vervang 2X 10UF/ 100v NP condensators

Steve, jij kunt me vast helpen of iemand anders, ik heb een ts11 sub werk goed maar als hij een Antal uren heeft gespeeld en hij uit moet gaan (oranje lampje) gaat die aan uit aan uit (blauw oranje blauw Oranje) na een min stopt het en blijft het oranje krijg ik hem niet meer aan als ik de schakelaar op on zet , voor hem aan te krijgen moet ik hem van de stroom halen . dan werkt het weer 15 min

ik heb al vervangen de C505 506 507, 508 c16 c17 (R501 R502 voorzien van koeling)

alvast bedankt

C19 controleren en Q10 en Q11 (1n4148 )controleren

Op 5-12-2020 om 04:23, Steve zei:

C19 controleren en Q10 en Q11 (1n4148 )controleren

bedankt Steve , deze heb ik ook vervangen maar was het probleem niet opgelost . wat heb ik ondertussen gedaan een defecte sub op marktplaat gekocht en de print waar de sub line in op zit omgewisseld en het is opgelost , dus conclusie daar zit ergens de fout maar waar ?

vraag 2 aan jou de defect gekochte van marktplaats die heeft het probleem dat de zekering er uit knalt nu heb ik ook weer van alles omgewisseld en ik meten op de class D een kortsluiting en heb de hele class d omgewisseld (van die werkende) de zekering bleef nu langer aan maar lampje bleef oranje (trafo maakt een geluid er bij) maar ging toch na 1 min stuk wat kan ik nog vervangen ?