nu na veel gerommel met de Vu kom ik erachter dat er een vreemd probleem is met de tuners en dien agc signaal , dus ik denk "laat ik maar eens een nieuw image flashen vanaf usb stick.
dat lukt dus niet meer , er blijft op het display staan "flashen image " verder gebeurt er niks.
vanuit de GUI lukt het wel , maar dan zitten er rare fouten in zoals een weergave die meteen stopt wanneer een opname gestart wordt , het agc zakt dan naar 5% op een tuner op de andere niet.
wanneer ik de antenne kabels omwissel verhuisd het probleem mee , dus zou je denken aan een probleem met de lnb of kabels , nu heb ik mijn ouwe Vu+duo2 uit de kast gehaald en die doet het perfect geen enkel probleem met tuners en opnames.
de essentie van de vraag is dus hoe krijg ik de VU+UNO4K SE weer vanaf usb geĂŻnstalleerd ?
oh ja , ik heb uiteraard verschillende usb sticks , allemaal verschillende Grootes geprobeerd…
Ik denk dat je een voedingsprobleem hebt. Daar lijkt het op. Als je een opname start, spint de hdisk op en trekt meer stroom. Dus je zal daar eens naar moeten (laten) kijken.
Voeding , daar had ik zelf niet aan gedacht , dan trek ik de slede eens eruit kijken of dat wat uitmaakt , gek alleen dat alle ellende is begonnen met een netwerk mount , bedankt. Oh ja ik gebruik een usb van 8Gb lijkt mij ok . Maar kan ook nog kleiner proberen
AGC is een versterking factor!! en geen sterkte aanduiding. Het wil gewoon zeggen dat er maar 3% extra versterking nodig is voor een stabiel signaal… In het algemeen gesteld: hoe LAGER de AGC waarde, hoe beter het inkomende signaal is… AGC staat voor A utomatic G ain C ontrol…