ik kan mijn dm7020hd v2 niet meer flashen met geen enkele image,
komt steeds deze melding skipped known bad block 01d0000
ik kan mijn dm7020hd v2 niet meer flashen met geen enkele image,
komt steeds deze melding skipped known bad block 01d0000
tijdelijk even het internet uitzetten
dan de virsuscanner en firewall
en nog eens proberen
bad blocks hebben veel dreamboxen maar is geen probleem bij flashen
UPDATE
heb evne met een plaatselijke satboer gemaild en die zij het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk is er op een chip een defect zodat de software niet meer erop kan gezet worden.
Zie dat zo als bij een harddisk waar een sector defect is die geen gegevens meer kan bevatten.
Ben bang dat deze niet meer tegen een normale prijs gemaakt kan worden
Hoe laad je de firmware ?
Gebruik Dreamup icm Service poort en usb kabel.
In dreamup kun je rechtsboven iets van flash-herstel aanvinken.
zie
Tijd voor dreamup … icm usb-kabel
ik ga vanmiddag het eens proberen…
dus dat werkt
kijk eens bij Extras > herstellen
Juist… daar bedoelde ik.
Vinkje aan en flash wordt bij firmware laden hersteld.
nou heren de stekker gaat eruit, bedankt voor het mee denken…maar de box is al 1.5 uur aan het flashen…….
volgens mij hoort dat toch niet zo lang te duren.
mag een nieuwe ontvanger aanschaffen…wordt denk ik geen Dreambox meer…zal komende weken eens rustig alles bekijken.
Bij gebruik van serieel flashen met DreamUp “network” afvinken, anders loopt het zaakje toch nog via uw netwerk.
Geen idee of het met een DM 7020 HD nog zo hoort, bij eerdere modellen moest eerst nog een driver gedownload worden, die zorgt voor communicatie tussen de com poort en de usb poort, waarmee je de DM verbind. (USB to mini USB)
En dat serieel flashen duurt immens lang.
13 uren geleden, mebo870 zei:
Bij gebruik van serieel flashen met DreamUp “network” afvinken, anders loopt het zaakje toch nog via uw netwerk.
Geen idee of het met een DM 7020 HD nog zo hoort, bij eerdere modellen moest eerst nog een driver gedownload worden, die zorgt voor communicatie tussen de com poort en de usb poort, waarmee je de DM verbind. (USB to mini USB)
En dat serieel flashen duurt immens lang.
hij is al 2.5 uur aan het flashen en nog niks……….
misshien een optie om de HDD los te koppelen?
33 minuten geleden, edbe zei:
misshien een optie om de HDD los te koppelen?
Nope werkt ook niet…jammer dan gaat hij de kliko in…
Soms moet je geduld hebben en een paar keer de box afkoppelen en weer opnieuw aansluiten, ik ben er met een dreambox ook eens mee aan het knoeien geweest en opeens lukte het.
of zoek anders op internet een andere versie van Dreamup bijvoorbeeld Japharflasher die is te gebruiken voor clones en originele modellen. Tevens is er nog de optie recover bad sections bij extra’s (in Dreamup)
Weggooien lijkt mij niet nodig als je verbinding kunt maken moet je in theorie een image kunnen herstellen.
32 minuten geleden, ton68 zei:
Soms moet je geduld hebben en een paar keer de box afkoppelen en weer opnieuw aansluiten, ik ben er met een dreambox ook eens mee aan het knoeien geweest en opeens lukte het.
of zoek anders op internet een andere versie van Dreamup bijvoorbeeld Japharflasher die is te gebruiken voor clones en originele modellen. Tevens is er nog de optie recover bad sections bij extra’s (in Dreamup)
Weggooien lijkt mij niet nodig als je verbinding kunt maken moet je in theorie een image kunnen herstellen.
zou kunnen, maar heb ik geen zin om daar uren aan te besteden…