Goedemorgen computern…s (oei niet zo beleefd zeker )![]()
![]()
Mag ik jullie kundig advies i.v.m. mijn Vu plus solo 2 ?
Ik beschik over een schotelantenne met een duo lnb en voornoemde ontvanger .
Tot voor kort werkte hier alles normaal sinds ik een hele tijd geleden op aanraden van iemand hier op het forum een "flash image " deed (hoop dat mijn uitleg klopt ).
Echter , sinds een paar weken gebeuren er van allle rare dingen zoals problemen bij opname programmeren of opgenomen programma doorspoelen en bvb de weergave van verhogen of verlagen volume komt niet meer op het scherm.
B.v.b.
Ik ga in de programmalijst en zoek bij een zender een programma dat ik wil opnemen.
Ik klik het bewuste programma aan met de groene knop op de afstandsbediening en moet normaal dan bevestigen door nochmaals op de groene knop te drukken maar dat werkt niet .
Als ik op het pijltje naar rechts druk (ok knop ) dan kom ik in een ander scherm , vervolgens exit en dan terug op de groene knop , dat werkt .
Dan staat de opname ingesteld.
Voor alle duidelijkheid de batterijen in de afstandsbediening zijn o.k.
Ik heb de fabrieksinstellingen al teruggezet maar noppes en ook geprobeert om een "flash image " te doen.
Hiervoor heb ik op de site van openpli.org de meest recente gezocht en dat blijkt één van enkele dagen geleden.
Deze krijg ik echter op geen enkele manier geïnstalleerd op mijn ontvanger.
Ik verwijder de kaart van de provider.
Zet de ontvanger af met de schakelaar.
Steek de usb stick (al drie verschillende geprobeerd ) in de poort vooraan. (op de usb stick is de image gekopiërd en geeft weer openpli 7.2 / pepper zip )
Zet de schakelaar terug aan .
Vervolgens start de ontvanger op en na de vermelding vu solo 2 komt de laatst gebruikte zender op het schermpje staan.
Ook al geprobeert om de usb stick dan te verwijderen en vervolgens de ontvanger uit te schakelen en terug aan maar er verandert niks.
De tv speelt verder gewoon dus we hebben wel beeld .
Ik kan hier nog wat gegevens neerpennen ter info.
Vu plus solo 2
Image openpli 4
installatie 2/6/2016
Enigma (her ) starts 1/9/2018 release 4
laatste upgrade niet beschikbaar
Dank bij voorbaat voor tips.
Rik