Wordt een Samsung externe ssd herkent als een gewone harde schijf, ik wil er op opnemen.
En ik gebruik geen gewone externe hdd door de beperkte schrijf snelheid en ik wil de fbc capaciteit optimaal benutten.
Wordt een Samsung externe ssd herkent als een gewone harde schijf, ik wil er op opnemen.
En ik gebruik geen gewone externe hdd door de beperkte schrijf snelheid en ik wil de fbc capaciteit optimaal benutten.
je vraagteken ontbreekt ergens
maar jawel een SSD / ook extern kun je dus per usb aansluiten en gebruiken
een lege (nieuwe) SSD moet je dan wel initialiseren met EXT3 filesystem
Ja, een SSD wordt gewoon gezien als HDD. Gewoon aansluiten, initialiseren/formateren en zorgen dat /media/hdd/movie óf /media/usb/movie als opnamelocatie gekozen wordt.
Oké bedankt.
Ja hoor, werkt uitstekend hier.
Ik zou niet perse om die reden een SSD schijf gebruiken, een gewone harde schijf is snel genoeg.
Ja maar SSD wordt niet warm en geruisloos. Het ís inderdaad een beetje ‘overkill’ en ook flink duurder qua ‘prijs per MB’. Ik heb er echter graag voor over…
Alleen om voor het opnemen een SSD schijf te gebruiken heeft het geen enkele toegevoegde waarde.
Elke normale HDD voldoet daarvoor uitstekend.
Zowel het warm worden als het eventuele bijgeluid valt binnen acceptabele grenzen, dus zonde van de extra investering.
Zoals ik al zei: persoonlijke keuze…
4 uur geleden zei Mimisiku:
Zoals ik al zei: persoonlijke keuze…
+1. Al mijn satelliet (en kabel) ontvangers zijn voorzien van SSD.
vGnp
Ik heb een andere ervaring:
mijn SSD met usb 3.0 werkte niet op mijn VU+ solo2 met usb2.0. maar TS heeft het blijkbaar over een Uno.
SSD (zeer snel) is de toekomst, usb 2.0 (zeer traag) is het verleden, verkeerde combinatie dus.
SSD is een soort opslag medium, USB een verbindingsprotocol.
USB 3.x is de opvolger van USB 2.0 en de toekomst voor dit verbindinsprotocol.
SSD is de elektronische opvolger voor de magneto mechansche opslag van data, ook bekend als HD.
Ik heb eens zitten rondkijken: zou ik de Samsung porteble T5 op mijn Uno 4k kunnen aansluiten?
Want er staat bij dat hij geschikt is voor Windows en Mac, over Linux staat er niets
Voor gebruik onder Linux zal hem moeten formatteren naar EXT4, dit kan door je ontvanger gedaan worden.
Na formattering even herstarten, en dan moet ie klaar staan voor opnames.
Oké
Op 1-11-2018 om 17:01 zei Jürgen:
Alleen om voor het opnemen een SSD schijf te gebruiken heeft het geen enkele toegevoegde waarde.
Zeker met het opvragen van de opnamelijst is een SSD sneller, weet ik uit eigen ervaring. Dus, voor mij, een toegevoegde waarde.
maar weet wel dat de SSD sneller stuk kan dan een HDD,
ik gebruik er vier hier thuis en die zijn nog gezond
maar in 't buro zijn er al drie gesneuveld in een jaar tijd
on topic, een SSD werkt in elke Enigma2 receiver maar kies EXT3 als filesystem (genoeg over te vinden op internet)
Sinds gisteren een VU+ uno 4k se ter vervanging vd vorige ontvanger.
Probeer al de hele middag een ssd 2 TB extern aan te sluiten via usb 3.0. Alleen zonder gewenste resultaat.
Ontvanger draait onder de laatste open pli 8.3.
Schijf wordt wel gezien en herkend (incl beschikbare ruimte). Maar bij het initiatiliseren gaat het fout. Tot 99% ok maar dan time out bij het mounten.
Kan ook geen opname oid maken.
Waar maak ik de fout?