5 uren geleden, wanderer zei:
op een zomerse zonnige dag laat iedereen met panelen op hetzelfde moment zijn panelen uitschakelen in de meterkast…
Die gedachte was bij ook al eens opgekomen.
5 uren geleden, wanderer zei:
op een zomerse zonnige dag laat iedereen met panelen op hetzelfde moment zijn panelen uitschakelen in de meterkast…
Die gedachte was bij ook al eens opgekomen.
Op 27-5-2026 om 15:25, ceesv zei:
Eurocommissarissen klagen steen en been over hun maandelijkse rit naar Straatsburg per elektrische bolide.
Via Politico jammeren ze over de lange laadpauzes. „De reis kan wel zeven uur duren.”
Zo klagen kantoren van meerdere Eurocommissarissen over de lange laadpauzes van 20 tot 30 minuten en dat ze net als gewone automobilisten in de avond bij verlaten laadstations staan, terwijl ze graag naar huis willen.
Het besluit om elektrische dienstauto’s aan te schaffen stamt nog uit de tijd van voormalig klimaatpaus Frans Timmermans. Hij kwam ook met allerlei regels die autofabrikanten dwingen om in de toekomst alleen nog maar elektrische auto’s te produceren.
Daarnaast komt er dankzij Timmermans vanaf 2028 een klimaattaks die benzine en diesel nog duurder gaat maken.
Tja, het gewone volk zal doen als ik zeg, niet zoals ik doe.
Nu weet ik niet wat de afstand is naar Straatsburg is maar het lijkt mij dat je sowieso in zo’n
reis een keer moet rusten en als je DC laadt (wat relatief kort duurt), dan kun je gelijk een
(verplichte) pauze nemen. Ik zie het probleem niet. Je moet dan uiteraard niet AC laden.
14 minuten geleden, Con zei:
het lijkt mij dat je sowieso in zo’n
reis een keer moet rusten
Eurocommissarissen worden gereden in een dienstwagen met chauffeur.
Je moet dan denken aan bijvoorbeeld een BMW i 7, verbruik 20 kW/100 km.
Gewicht is 2770 kg leeg.
De weg tussen Straatsburg en Brussel kent hoogteverschillen, hogere rijsnelheid, met verwarming, ac etc, is de reikwijdte beduiden lager als de opgegeven 608 km.
De afstand tussen de 2 plaatsen bedraagt 437 km, en met de rijstijl en hoogteverschillen is dat duidelijk te ver voor de accu.
6 minuten geleden, ceesv zei:
Eurocommissarissen worden gereden in een dienstwagen met chauffeur.
Je moet dan denken aan bijvoorbeeld een BMW i 7, verbruik 20 kW/100 km.
Gewicht is 2770 kg leeg.
De weg tussen Straatsburg en Brussel kent hoogteverschillen, hogere rijsnelheid, met verwarming, ac etc, is de reikwijdte beduiden lager als de opgegeven 608 km.
De afstand tussen de 2 plaatsen bedraagt 437 km, en met de rijstijl en hoogteverschillen is dat duidelijk te ver voor de accu.
Ook een chauffeur moet af en toe ff …
en dan stop je toch een keer. Altijd weer die rotsmoezen van die vermaledijde Eurocommissarissen
die het voorbeeld moeten geven. Wat maakt het nou uit dat een rit 20 minuten langer duurt?
12 minuten geleden, Con zei:
Wat maakt het nou uit dat een rit 20 minuten langer duurt?
Met een diesel duurt die 20 minuten korter, en ze vinden het eng om s’avonds op een afgelegen laadplaats langs een snelweg stil te staan.
En ze worden plotseling geconfronteerd met hun eigen beleid, en dat is schrikken.
Ja Eurocommissarissen zijn meestal geen briljante “automotive” kenners / experts en krijgen die accu KAR voorgeschoteld.
Die waanzin tussen Brussel en Straatsburg is typerend voor hoe slecht het met de Europese integratie is gesteld.
Of hoe fout het ambtenarensysteem verder opgebouwd is.
Het UWV geeft vandaag advies over kansrijke banen (volgens het NOS journaal)
Die tak van sport ( of is het toch een baan) heeft het UWV onderbelicht.
1 uur geleden, Tonskidutch zei:
Of hoe fout het ambtenarensysteem verder opgebouwd is.
Het UWV geeft vandaag advies over kansrijke banen (volgens het NOS journaal)
Die tak van sport ( of is het toch een baan) heeft het UWV onderbelicht.
Het UWV is helemaal een club waarvan wij totaal geen advies meer van aannemen, hebben ooit een paar “sollicitanten” op ons dak gestuurd, nou dat was echt verspilde tijd, toen we dat UWV erop aanspraken snapten ze er niets van zulke goede en welwillende mensen, het waren gewoon beroeps steuntrekkers.
Het lijkt er steeds meer op dat de politieke ambtenaartjes een doorloopje is op weg naar het Europese parlement, ben je te slecht in de gemeenteraad spoel je door naar de Provincie…is men daar niet geschikt hup doorspoelen naar Den-Haag…daar ook niet geschikt… dan trekken we hem of haar door naar Brussel…het afvoerputje voor de ambtenaren en het politiek volk… en dan maar klagen over de regels die ze zelf niet kunnen bevatten.
Die gasten die klagen gewoon vervoeren met een Citroën Ami, heeft 8 pk en een Actieradius elektrisch (WLTP) van jawel 75 km… is erg duurzaam en kunnen ze ook lang nadenken.
cool die inzichten, dat mag je echter nooit aan een ambtenaar vertellen…
Ik was in een zogenaamd traject destijds, als je de casemanager (duur woord voor kutwijf) ook maar scheef aankeek ging je niet blij worden met haar hulp!
Welke gek heeft verzonnen dat een Eurocommissaris
gereden moet worden door een chauffeur?
De chauffeurs ![]()