Binnenkort ga ik mijn VU+ UNO 4K SE welke standaard met kabel tuner wordt gebruikt tijdelijk gebruiken voor satelliet ontvangst.
Nu had ik al de lijst van Satje07 gedownload maar die is zo enorm uitgebreid dat ik die graag zou willen inkorten waardoor alleen Astra 23.5 overblijft.
Vroeger was dat geen probleem met DreamBoxEdit maar die werkt niet meer op mijn Mac met Catalina.
Op een Windows 10 installatie op mijn Mac via Parallels werkt DBE deels wel maar daar kan ik het aangemaakte profiel niet op de extern aangesloten USB stick (FAT32) opslaan. De reden hiervoor zal wel zijn dat DBE waarschijnlijk allee echte hardwarematige drives accepteert en geen virtuele.
Op zich geen probleem want ik kan de zenderlijst natuurlijk ook via FTP naar mijn UNO kopiëren.
Blijft alleen de vraag, is er een veel eenvoudigere zenderlijst met Astra 3 - 23.5 ter beschikking / te downloaden?
Het is niet eer zo’n probleem maar nog steeds hetzelfde sinds de introductie Catalina, geen 64-bits meer.
Dat ik kan FTP-en schreef ik ook al in mijn OB dus dat zal het wel worden maar, ja dan zit ik nog met de Mega grote lijst van Satje07 want schijnbaar is daar geen andere met alleen maar Astra 3.
Had ik niet gezien, Parallels werkt ook goed op de mac dan zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn of zoals smetje limb.BE zegt gebruik zijn tip en dan werkt het ook.
Omdat ik het met de beperkingen van macOS Catalina even helemaal heb gezien ben ik vanmorgen weer terug gegaan naar de vorige versie Mojave.
Daarin heb ik in elk geval nog steeds de mogelijkheid om 32-bits programma’s te gebruiken en heb ik intussen ook al o.a. DreamBoxedit en iDreanX geïnstalleerd.
Morgen even mijn UNO onderhanden nemen, de tuner omwisselen en VTI installeren voor satelliet gebruik, hierbij zal ik dan ook één van de beschikbaar gestelde lijsten inladen.