Ik heb sinds een paar jaar een Schwaiger satellietzoeker, waarmee ik zeer tevreden ben.Hij werkt nu nog omdat de batterij nog niet leeg is, maar de oplaadplug in het apparaat is losgeraakt, waardoor ik niet meer kan opladen. Ik probeer de omkasting te openen, maar dat lukt niet. Meestal duidt dat erop dat ergens nog een schroef of schroeven zitten. door de plakkers op voor- en achterkant voel ik geen schroeven. Kan iemand me vertellen hoe ik de omkapping zonder schade openmaak?
foto ?
De titel van dit topic is “Defecte satellitzoeker Schwaiger 9002”.
Dus dan zal dit hem wel zijn: Google
veel kans dat dit in elkaar geklikt zit.
Of ‘verborgen’ vijsjes onder de sticker.. Indien geklikt is het lastig om hem te openen zonder hem te beschadigen. Het is ABS plastic wat maar een zeer beperkte buiging toelaat…
Bedankt voor de opmerkingen zover. Als er vijsjes onder de sticker zitten ,dan niet onder de achtersticker, want ik kan het onderste deel zeker 6 mm openbuigen. Onder de voorsticker zitten twee hele kleine openingen, waar vastgesmolten pinnetjes in lijken te zitten.(zie foto). Zou dat de belemmering zijn om de kap helemaal te verwijderen? Het lijkt erop omdat op die punten, bovenin en halverwege de rechterzijkant de deksel niet omhoog wil komen. Dat wordt dan inboren of wegsmelten met heet pennetje. wat adviseren jullie?
Lastig.. Misschien een schroefje wat onder de opdruk op de bovenkap zit?
Hallo Mimisiko
Onder de opdruk bovenkap bevinden zich alleen twee ietwat verzonken pennetjes ,die vastgestansd of gesmolten zijn. Zie de laatste foto.
Zijn die pennetjes van kunstof ? Want op de foto lijkt het net op de onderkant van een schroef.
Tja, moet het mooi blijven?
Nee?
Voorzichtig openbreken indien het echt niet anders kan, de randen wat opschuren na reparatie en de boel dichtkitten of lijmen.
In het geval van kit kun je het laten nog eens loshalen.
Wanneer je deze handelingen met beleid doet kun je het zo maken dat het er weer netjes uitziet.
Bedankt allen. De pennetjes lijken me van kunststof. Ik ga er morgen mee aan de slag.