In Noord-Frankrijk test het pakket 7C voor Rijsel (Lille-Local) met 12 radiozenders. De kwaliteit is 88 Kbps en signaal 95% met kamerantenne regio Menen.
Dat zijn zo’n 39 radio stations erbij, met de 32 bestaande zijn dat er liefst 71 te ontvangen in de Franse grensstreek. Zal me dan toch een DAB+ ontvanger moeten aanschaffen?
Dat zijn zo’n 39 radio stations erbij, met de 32 bestaande zijn dat er liefst 71 te ontvangen in de Franse grensstreek. Zal me dan toch een DAB+ ontvanger moeten aanschaffen?
Vandaag zijn de pakketten 8A en 7D geactiveerd en inderdaad samen met de Belgische kanalen zijn nu 71 digitale zenders te ontvangen.
Enkele weken terug was ik in Blankenberge en kon daar de Nederlandse DAB+ pakketten ontvangen.
ja die zijn heel ver te ontvangen in belgie via DAB+ mits goeie antenne
heb die hier ook met een buiten antenne, maar de kunst word om de Nederlandse en franse en vlaamse te ontvangen thuis, met 1 antenne lukt dit niet echt als je er 80 km af woont van Frankrijk door de polarisatie van de 3 opties die verschillend zijn.
Hoe hoog staat antenne? Misschien een foto? en vanuit welke locatie lukt je dat?
antenne staat op 25 meter hoogte opgesteld vanuit oostvlaanderen, welke het is staat in mijn onderschrift (konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10)
Africa No 1
Canal FM
CapSao
Chante France
Crooner Radio
Delta FM
Euradio
FIP
France Maghreb 2
Galaxie Radio
Générations
Grand Lille Info
Horizon
Jazz Radio
Latina
Melody
Metropolys
M Radio
Mona FM
Néo
Oüi FM
Pastel FM
Playloud
Radio 6
Radio Alfa
Radio Boomerang
Radio Campus
Radio Cité Vauban
Radio FG
Radio Nova
Radio Orient
RCF Nord de la France
RFI
RPL Radio
Skyrock
Sud Radio
Swigg
TSF Jazz
Virage Radio
Op 19 juni 2018 starten 38 radio’s in DAB + in de Europese metropool Lille. Er zullen 26 radio’s zijn die niet worden uitgezonden op de lokale FM, zoals Chante France, FIP, Lille Grand Info, Melody, Oüi FM of Playloud. De CSA is ook van plan om oproepen voor aanvragen voor twee nationale multiplexen te lanceren, die in staat zullen zijn om maximaal 26 extra radio’s te ontvangen.