Channel Master 1.2Om

hoi,

deze transponder komt hier in friesland ook al jaren binnen met een 120 cm echostar schotel

enkele jaren geleden kon je via deze transponder zelfs meer zenders ontvangen n.l.:

kirk tv fta

OTB fta

Ministerstvo Id fta

Box TV gecodeerd

1 like

De kunststof Echostar is nagenoeg gelijk met de Channel Master schotel. Welke LNB gebruik jij hiervoor?

Een 4k test zender op 62°Oost en de zwakke Amos transponder heeft weer iets meer signaal gekregen.

1 like

11 uren geleden, HansSurfer zei:

De kunststof Echostar is nagenoeg gelijk met de Channel Master schotel. Welke LNB gebruik jij hiervoor?

hoi,

ik maak hier gebruik van de Inverto BLACK Ultra Single-LNB

Op 52,5 °Oost is weer een Mena transponder meer te ontvangen nadat ze iets meer power gebruiken.

Totaal 12 tv en 1 radio zender.

Mooie resultaten ik vraag mij af welke receiver en welk model mti lnb je hiervoor gebruikt en al eens getest met de inverto black ultra lnb? alvast bedankt

Rotana classic op 7west met 1 meter en een inverto black lnb.

SNR:5,9 DB

Deze komt zelfs met bewolking nog goed binnen.

1 like

satneef de rotana zenders kwamen ook bij mij binnen met 85 cm gemakkelijk signaal was rond de 20 30% de moeilijkste is 11559 die zou je net kunnen ontvangen met 1m

@diamond

Ik ontvang deze zenders met de MTI-High-Line-AP82-XT2N (twin)LNB op een Octagon SF8008 combi (DVB-Sx/DVB-C/T2) tuner.

De Inverto Black Ultra heb ik alleen in de twin versie getest, waarbij me opgevallen is dat de achterste aansluiting duidelijk beter ontving als de voorste.

Deze Inverto Twin bleef duidelijk achter i.v.m. de MTI.

De Single zal wel beter zijn, maar heb ik nooit getest.

Getest heb ik ook nog met

• Global Invacom TWF-031 C-120 (Twin flens uitvoering + Raven feed)

• Octagon Twin OTLO (1301 PLL versie)

• Red Opticum Quad LNB - LQP-04H

• Smart Twin Universal LNB TT Titanium Edition

• Venton EXL-QS Rocket Quad

@Satneef

De Rotana zenders die op 7°West binnen komen, worden hier ook ontvangen maar met aanzienlijk meer signaal (ca. 2 db meer).

1 uur geleden, HansSurfer zei:

De Rotana zenders die op 7°West binnen komen, worden hier ook ontvangen maar met aanzienlijk meer signaal (ca. 2 db meer).

Misschien staat mijn schotel niet helemaal goed na die stevige wind van afgelopen weekend.

Kan zelf met het tijdstip te maken hebben weet ik uit ervaring.(die 2 DB meer had ik waarschijnlijk wel 's middags,de signaalsterkte stond toen op 32%

De Rotana zenders zitten trouwens ook niet op de sterkste transponder.

Die met de Oman zenders komt hier (omgeving Hoorn,NH) met nog iets meer signaal binnen.

@Diamond

16 uren geleden, diamond zei:

de moeilijkste is 11559 die zou je net kunnen ontvangen met 1m

Lijkt me onwaarschijnlijk,want deze zit op de noordwest Afrika beam.

Alles is mogelijk de schotel moet perfect afgesteld zijn ik had hier ontvangst op met mijn 1m Triax schotel ook overdag na 11 uur werd het signaal nog beter en zonder blokken maar waarschijnlijk kom je uit Nederland daar is het signaal ietsje slechter dan in België maar je kan het altijd proberen en HansSurfer mijn vermoedens waren dan toch juist goede combo ik ga deze mti lnb ook aanschaffen en testen bedankt voor je reactie!

10 minuten geleden, Satneef zei:

Misschien staat mijn schotel niet helemaal goed na die stevige wind van afgelopen weekend.

Kan zelf met het tijdstip te maken hebben weet ik uit ervaring.(die 2 DB meer had ik waarschijnlijk wel 's middags,de signaalsterkte stond toen op 32%

De Rotana zenders zitten trouwens ook niet op de sterkste transponder.

Die met de Oman zenders komt hier (omgeving Hoorn,NH) met nog iets meer signaal binnen.

@Diamond

Lijkt me onwaarschijnlijk,want deze zit op de noordwest Afrika beam.

Op een Visiosat 90 cm met IBU lnb komt Rotana Classic redelijk goed binnen.

Carthage + zit wel op de NW Afrika-beam en komt hier zwak binnen.

Het beeld is momenteel stabiel zonder blokjes. 7°W 11657 V 27500 2/3

De MBC-kanalen op 11559 V heb ik nog nooit kunnen ontvangen.

1 uur geleden, YssDiamond zei:

maar waarschijnlijk kom je uit Nederland daar is het signaal ietsje slechter dan in België maar je kan het altijd proberen en HansSurfer mijn vermoedens waren dan toch juist goede

Inderdaad,ik kom uit Noord Nederland.

Das ne mindere ontvang je de 11658? die moet zeker lukken

Het Rotana pakket op 7°West komt hier altijd wel binnen.

Op dit moment terwijl het de hele dag de zon op de schotel en lnb bakt, zijn de dB waardes wel 1 dB minder.

Dat geld ook voor de Noordwest Africa beam waar eigenlijk 11.658 V de gehele dag te ontvangen is.

De mbc kanalen op 11.559 V zitten nu op 4 dB onder de lockgrens van 4.5 dB.

De sterkste transponder haald 9,25 tot 9,5 dB.

Beste ontvangst heb ik van 19:00 tot 9:00 s’morgens op deze sat.

Op 24,8° west (Alcomsat 1) kan men Algerije ontvangen in HD en SD.

Op Alcomsat 24.8°W zit nog een Algerijnse zender “EDUC1” deze is wel biss gecodeerd .
[24.8°W] 12360 H 30000, FEC:3/4, DVB-S /QPSK
Ik heb sinds een tweetal weken geen schotel meer staan, maar toen ontving ik die beter als deze 2 andere transponders.

Jij zou op deze frequentie dan ook een goed signaal moeten hebben ?

[24.8°W] 12360 H 30000, FEC:3/4, DVB-S /QPSK

@Satmaat,

Dat klopt de EDUC1 komt sterker door, maar zonder de juiste code blijft het beeld zwart, daarom heb ik die niet getoond.

OK bedankt, dan klopt mijn vaststelling dat die ene transponder er qua signaal erboven uitsteekt op 24.8°W

Vandaag kon ik ook Kanal 7 van Turksat 4A Oost ontvangen. Atv HD en Show TV zijn dagelijks wel te ontvangen, maar Kanal 7 van die satelliet komt toch minder vaak binnen.

Ook is de ontvangst van Euetsat op 10° Oost niet altijd even goed, zo is Fe tv niet altijd goed te ontvangen.