Op dit moment betaal jij alles, via je abonnement.
Hun voorstel is om andere firma’s die geld verdienen met hun data transmissie capaciteit mee te laten betalen aan de kosten.
Youtube kan ook geld vragen voor het beschikbaar stellen van het signaal zoals bij tv stations.
Ben ik niet mee eens.Ik betaal,voor het netwerk en diensten die ik gebruik,dus ook voor het onderhouden en upgraden van het netwerk.
Netflix en zoöok youtube,zal een bijdrage leveren,om hun servers toegang te verlenen aan het internet. Dus zal de bijdrage van netflix zorgen,dat het netwerk waar ze zijn aangesloten,wordt onderhouden en indien nodig geüpgraded.
Dus wordt er langs beide kanten betaald.Daarom zie ik niet in,waarom netflix ook nog eens aan onze Belgische kabelaar zou moeten betalen voor hun data diensten te gebruiken.
De kabelaar moet maar zien,dat hun investeringen,gedaan worden door de klanten die het vragen,maar niet door youtube en netflix.
Want als de xDSL providers niks vragen aan deze,dan zal ik ongewild een stukje bijdragen aan het netwerk van onze kabelaar,omdat netflix dan hoogstwaarschijnlijk deze kost aan ons zal doorrekenen,waar wij xDSL gebruikers niks te maken heeft.
Ik weet nu niet of ik dat kan vergelijken,maar het zou hetzelfde zijn,dat eandis geld vraagt aan een Nederlands bedrijf die energie opwekt,omdat ze ons netwerk kan gebruiken om hun elektriciteit aan ons te verkopen.