Naar aanleiding van de berichtgeving van de vrije Fries kwam ik dit bericht tegen.
https://www.ses.com/press-release/ses-showcases-its-first-broadcast-8k-television
7680 x 4320 pixels, met een stream van 80 Mbit/s.
Naar aanleiding van de berichtgeving van de vrije Fries kwam ik dit bericht tegen.
https://www.ses.com/press-release/ses-showcases-its-first-broadcast-8k-television
nu nog geschikte ontvangers voor thuis, gaat allemaal veel te snel…
Een Samsung 65"QLED staat al in de winkel voor € 3.500,-
3 minuten geleden zei ceesv:
nu nog betaalbaar voor de gewone werkmens
8 uur geleden zei ceesv:
Leuk voor de early adopters.
Maar wat is er momenteel native 8k?
Dus geen geupscaled HD.
8 uur geleden zei ceesv:
Bericht is al van één jaar geleden.![]()
Maar het ging toen om 2 dagen airtime, nu staat het signaal doorlopend ter beschikking.
Zoals gezegd. Er is nog geeneens native 4K fatsoenlijk op de TV. Wat er is is demo/mode/reizen. Daar ga ik geen 4K voor kopen. Van Film1 hoeven we niets meer te verwachten..
8K TV’s zullen de 4K TV’s snel opvolgen, maar ik betwijfel of de consument dat aan beeldscherpte waar kan nemen. Betere kleurweergave, beter contrast etc. en uiteraard goed bronmateriaal en goede signaaloverdracht met niet te veel compressie zijn belangrijker.
@Mimisiku: Een 4K TV kan goed HD materiaal prima upscalen, het resultaat is beduidend beter dan op een HD TV domweg omdat de pixels kleiner zijn en het upscaling algoritme tegenwoordig prima in staat is om de ontbrekende pixels te berekenen en in te vullen.
Krijg je bij de TV ook een aangemeten TV bril op 0,1 nauwkeurig geslepen
anders zie je de verbetring niet
Pure Marketing is het op heden, al dat upscalen is ook zand in de ogen strooien, bedenkelijk hoor.
Zeker nog nooit de F1 gezien in 4K?
1 uur geleden zei ceesv:
Zeker nog nooit de F1 gezien in 4K?
Als jij rtl uhd Duitsland bedoelt dat is meen ikwel native uhd.
Tripleboy had 't over upscaled HD
#zeeteefje
Gecreërde pixels zijn niet echt. Alleen native 2K wat 1:1 wordt weergegeven is echt en ziet er prima uit.
Anno 2019 is er steeds veel SD materiaal dat word uitgezonden, en dan gaat men een 8K toestel gaan kopen, F1 in 4K is goed, maar het blijft een uitzondering, duidelijk 4K raakt niet van de grond, een 8K toestel gaat daar niets aan veranderen.
Lees eens een paar jaar terug op dit forum.
Onderwerpen:
Platte schermen, gaat nooit wat worden
Breedbeeld, gaat nooit wat worden.
HD zenders gaat nooit wat worden.
3D TV gaat nooit wat worden. (jammer!, maar soms loopt het inderdaad niet.)
En nu, HDTV gaat nooit wat worden.
Wel als early adapter, ik geniet van HDTV uitzendingen, er is content genoeg. (Netflix, youtube etc.)
Van de 591 verschillende modellen TV’s die een tv winkel op dit moment verkoopt zijn er ondertussen …
0 SD tv’s
32 HD ready
58 Full HD
279 Ultra HD 4K
52 Premium Ultra HD
5 Ultra HD 8k
Bij UHD content moet je niet bij de lineaire TV kanalen zijn, maar bij de on-line streamdiensten.
Daar kan je ondertussen ook 8k native content vinden. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=youtube+8k+native
8K is wel een formaat voor grote schermen, vandaar dat de kleinste 8K tv die op dit moment in de winkel staat een 65" tv is.
UHD kwaliteit valt tegen bij die streaming diensten, behalve de resolutie is het kommer en kwel en afzetterij, maar dat was te verwachten.
Voor de Cinefiel is er 4K Blu-ray disc, en deze zijn voortreffelijk van kwaliteit, wel is het medium niet meer zo populair, maar wel de keuze voor Native 4K kwaliteit (echte ditmaal ).
Toch zijn mijn ervaringen met Netflix prima, ik heb vele uren 4k zitten kijken zonder een glitch, perfecte beeld en geluidskwaliteit.
Ik heb wel een 200 Mb/s glasverbinding in gebruik.
22 minuten geleden zei ceesv:
mijn ervaringen met Netflix prima, ik heb vele uren 4k zitten kijken zonder een glitch
Ik ook. En dat in een “3e wereld” land waar ik woon. Mij TV verteld mij dat een 4k stream 15.25Mbps is, dus dat zal bijna iedere breedband verbinding moeten kunnen leveren…?
Als je al die dingen leest, bevestigt dat mijn gevoel dat de “mensen van nu” blijkbaar nooit tevreden zijn, en dat is erg jammer…
Het streven naar beter is menselijk, maar doordat dingen zo snel moeten gaan, is er gewoon geen tijd om van je verworvenheden te genieten, want mensen hollen steeds achter dat grotere, snellere, betere apparaat aan.
Ik zelf geniet nog steeds van het prachtige beeld op mijn 32" HD ready televisie… En gelukkig doet die het nog steeds, na 12 jaar dagelijks gebruik…
Als ik ergens kom waar zo een bakbeest staat, denk ik toch iedere keer weer, dat ik dat niet in mijn woonkamer wil hebben…
Maar het is allemaal leuk voor de mensen die graag meelopen in de trends die er gecreëerd worden… zolang het geen verplichting wordt oudere apparaten weg te gooien omdat ze niet meer werken, maakt het mij niet echt uit… al is het triest deze ontwikkeling te zien. Het is allemaal te extreem.