Heb sinds een tijdje bovengenoemde ontvangen in gebruik.
Deze ontvanger heeft 2 CI+ modules mogelijkheden.
Met 1 CI+ met daarin een Viacess module werkt hij probleemloos, zit in de 2e CI+ plek. In het menu is deze ook te herkennen en ingelezen als de Viacess.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid de andere CI+ module voor HD+ werkend, hij is ook niet als zodanig herkent door de ontvanger, want staat niks van in het menu. Ja wel initialeren in het menu onder de CI 1 aanduiding in menu.
Heb daar verder automatisch switsen tussen beide CI modules c.q. kaarten, maar gebeurt niks.
Het verwisselen van de Viacess module naar de plek van de HD+ module maakt niet uit, nog steeds geen werkende HD+ module. Deze HD+ module werkte wel foutloos in de CI+ plaats om mijn TV, echter die is de deur uit.
In het menu bij de tv zenders waarin het programma info staat, zie je bij de modules dan ook een groene 2 staan, dus herkent de zender de te gebruiken juiste CI module. Kijk ik bij een HD+ zender, dus geen beeld, maar zie je de CI1 module aanduiding dan ook geen markering dat deze HD+ module herkend wordt.
Iemand een mogelijke oplossing, dat beide CI+ modules beide werkend te gebruiken zijn, en als zodanig beiden herkent worden door de decoder?
De HD+ wordt niet herkend, ik heb het 1 x gezien in het menu bij de CI instellingen. Maar krijg het niet geactiveerd, de tweede Viacess wordt zogauw hij in een van beide CI sleuven gestoken wordt direct herkend, en ook actief. Als ik ze beiden eens van CI sleuf wissel heeft ook geen effect.
Ergens las ik dat de AB PULSe geen CI+ zou kunnen decoderen, laat staan inlezen? Ik zie zo geen verschil tussen de HD+ en de Viacess module.
Ik zal een aantal foto`s van de huidige instellingen in het CI menu bijsluiten, misschien hebben jullie, gezien jullie ruime ervaring de oplossing?
Ik mis de link om foto`s bij te kunnen plaatsen, in zie hem in elk geval zo niet, nu geef ik toe dat computeren niet mijn sterkste kant is.
De Viaccess CI is waarschijnlijk geen CI+ versie.. De HD+ module is dat wel. Hiervoor moet in OpenPli eerst de certificaten worden geïnstalleerd. Pas dan zal de module installeren…
Overigens kan een HD+ kaart gewoon met je juiste sleutels gewoon met een red ijk recente OScam werken.
Wel ik weet niet of dat hier kan op dit forum, maar hoe kan ik die Oscam erop zetten, en welke heb ik precies hiervoor benodigd? Mooiste oplossing zou denk ik zijn dat ik de HD+ module zelf werkend krijg.
Mag natuurlijk ook per PM als dat geschikter is.
Staat er hier ergens op de site ook een soort van handleiding?
Heb het helaas zo snel niet kunnen vinden, er is zoveel overdaad aan informatie. Een linkje, of verwijzing zou erg welkom zijn.