[7025] Nieuwe drivers > yuv opgelost en kleur bug!

Even (FTP) installatie vraagje: ik gooi die bestanden in lib/ … correct(?) en overschrijf daarmee de bestaande (melding geeft FTP programma).

7025 compleet UIT, dan weer aan.

Correct?

Zo heb ik het nu gedaan, nu maar wachten op RTL nieuws

Let op; na het installeren van de nieuwe drivers heb ik het zap probleem weer terug.

Maw als ik van Astra 19,2 naar 28,2 en 13.0 zap heb ik een SNR van -1,00 of zoiets.

Als ik kijk naar de bestanden zie ik enkele bestanden voor de ALPS LNB staan (mijn LNB).

Happy2000 kan jij eens checken of er verschil in deze drivers en die uit de org. van Ronaldd (30 april) zit?

Heb je evt. de oude bestanden nog, kan ik ff verder testen.

Oude drivers van Ronald zijn identiek als de nieuwe drivers, alleen de bit van de kleur blauw is veranderd.

Dit kan hier kan het eigenlijk niet aan liggen.

Hier de oude drivers Klik Klak

gisteren nieuwe drivers geinstalleerd , vanmorgen gelijk naar rtl 7 gezapt .maar nog steeds vreemde kleuren op deze zender.

gr

Origineel bericht van: operator

gisteren nieuwe drivers geinstalleerd , vanmorgen gelijk naar rtl 7 gezapt .maar nog steeds vreemde kleuren op deze zender.
gr

Klopt, dat hadden we hier immers al geconcludeerd

Ok, lastig spul die dreamboxxen Happy

Heb de afgelopen dagen steeds ge-test-zapped om te kijken of ik problemen had. Geen enkele keer een probleem.

FYI: Mijn 7025 staat normaal helemaal UIT.

Toen ik vanmorgen weer de test deed ineens wél weer de bekende problemen.

Het enige dat ik gedaan heb is AL die nieuwe drivers (.ko bestanden) erin gooien.

Als ik nu allerlei andere dingen had gedaan was er een mogelijkheid geweest dat het daaraan gelegen had.

Maar dat heb ik dus niet, ik heb uitsluitend de .ko bestanden geupload.

Vandaar mijn idee om de oude bestanden er weer eens in te gooien.

Uit eerdere posten over het zappen zou het bestand “xilleon.ko” de boosdoener kunnen zijn, maar ik heb geen kennis/kunde om die bestanden te ontleden en te vergelijken met elkaar.

THX weer voor de support Happy.

EDIT: ik heb alleen het bestandje xilleon.ko er in gezet van de oude drivers en op dit moment geen problemen meer.

Heb de situatie van gisteren exact gesimuleerd, ik had een opname lopen en heb van de zelfde zender nu weer een opname geactiveerd.

Toen zappen en geen enkele SNR < 10

ging het hier oorspronkelijk niet over kleuren enzo?

Yep, maar het gevolg van het aanpassen van het kleurenprobleem was het terugkerende zapprobleem.

Mijnsinziens is het wel van belang in dit topic dat het probleem kan ontstaan.

Of is het logischer weer een nieuw topic te openen hiervoor?

En straks is de regenbug ook van de partij in deze nieuwe drivers :slight_smile:

Citaat:

En straks is de regenbug ook van de partij in deze nieuwe drivers :slight_smile:

En dan het volgende stapje; de driver met de timebomb

sorry, ik kon het ff niet laten

Ter info…

Met de drivers van vandaag dreambox-dvb-modules-dm7025-2.6.12.6-20080526-gcc4.1 is de kleur bug eindelijk opgelost.

Kan nu naar rtlz/mil.jacht/wegmisbruikers kijken zonder mij te ergeren.

Misschien is een link naar de nieuwe drivers handig?

Mvg,

Rolin

Bij deze het bestand…

dreambox-dvb-modules-dm7025-2.6.12.6-20080526-gcc4.1.tar.tar

Heb ze hier even getest, en de test video van rtl-z nieuws is het nog niet opgelost (blauw).

Heb mijn eigen aangepaste drivers er maar weer in gezet.

inderdaad, ik had ze ook al hoopvol geplaatst, maar alleen de schermpositie is veranderd. En daar hadden we toch al een plugin voor

Origineel bericht van: Happy2000

Heb ze hier even getest, en de test video van rtl-z nieuws is het nog niet opgelost (blauw).
Heb mijn eigen aangepaste drivers er maar weer in gezet.

Vreemd, bij mij is het nu echt weg Samsung L40F71. (blauw/groen)
Zijn er meer mensen waarbij het nu weg is, otherwise lucky me.

Hallo Happy2000,

Je hebt gelijk, het is nog niet 100% weg.

Donkerblauw werd zwart, deze is opgelost.

Lichtblauw werd groen, deze is nog wel gedeeltelijk aanwezig.

Met de gepatchte driver die jij hebt, is dan het probleem geheel opgelost?

En zo ja, waar kan ik deze vinden.

Thx…

heeft iemand al drivers waar mee dit probleem is opgelost ??

De laatste drivers hebben het probleem bij RTL nieuws nog minimaal, maar DMM is op de goede weg.

waar vind ik de laatste drivers??