Hi ik heb een DM7020S met flasimage draaie altijd ok tot sinds 2 dagen heb ik ineens last van BER -> 4000 op ASTRA 19,2 Maar ook op 28 Hotbord. Niks gewijzgigd aan de config.
iemand enig idee waar dat aan kan liggen, flash verwijdert en opniew geinstallerd maar nogsteeds zelfde probleem
nee geen DECT niks, heb de kabel gecontrolert van de dreambox, morgen eens naar e schotel kijke, fijnafstemen lukt ook niet had altijd een BER tussen 0-10 maar sins zondag niet meer, ook geen last van Storm, kan de LNB stuk zijn?
Door een storm kan de schotel los raken (door dat er telkens gewrikt wordt) zo lang het stormt komt de schotel ook wel weer omhoog. Omdat de schotel dan los zit dan kan die schotel als de storm gaat liggen (langzaam soms zelfs na enkele dagen door een zacht briesje) de schotel de kop laten hangen… Waarschijnlijk is het een kwestie van de schotel iets omhoog zetten en de boutjes vastdraaien.
Inderdaad, als schotel goed uitgericht is en lnb en kabel is goed dan is de volgende stap de tuner…
Onzin. En zeker op een 7020.
Als de LNB niks mankeert, kabel is goed, is het gewoon de schotelafstelling welke niet deugt.
Uitrichten met een satbeeper is natuurlijk geen perfecte afstelling.
Inderdaad, als schotel goed uitgericht is en lnb en kabel is goed dan is de volgende stap de tuner…
Onzin. En zeker op een 7020.
Als de LNB niks mankeert, kabel is goed, is het gewoon de schotelafstelling welke niet deugt.
Uitrichten met een satbeeper is natuurlijk geen perfecte afstelling.
Hey Henksat.. dat schrijf ik toch ook, zie hierboven ?
Maar klopt wat je schrijft !! hehe
Lastig, ik adviseer om je schotel met een goede meter af te stellen. Hierna je connectors eens er opnieuw aan te zetten.
Is het dan nog zo kun je gaan twijfelen aan óf de LNB`s óf de kabel.
Ik heb zelf eens ervaren dat de kabel vervangen moest worden, leek wel of die “doorgeslagen” was. Was ook een matige kabel.
Ná vervangen van de kabel waren de problemen verdwenen.