Hoelang ben je bezig met 5G ? En heb je daarnaast nog meer apps actief ?
Ik heb zelf een Samsung S20FE, en bij normaal gebruik kan de batterij ca anderhalve dag mee. Normaal gebruik is bellen, en wat whattsappen, en ca half uur tot drie kwartier gebruik maken van chrome webbrowser.
Vandaag had ik 2 sim kaarten aanstaan, met maar 1 streepje op beide. Bluetooth en nfc en gps staat altijd aan. Vandaag stond uitzonderlijk 5G uit, maar wel wifi.
Gestart omstreeks 8h, en om 15h30, beneden de 20%.
Misschien een idee om een powerbank mee te nemen. Had er vandaag een mee.
Kiezen wat je aan hebt staan kan een enorm verschil in batterijduur maken. Mijn (niet Samsung) gaat een week mee als ie alleen op 4-5G ZONDER mobiele data staat. Zet ik WiFi/Bluetooth/GPS aan dan gaat ie minder dan 1 dag mee. GPS lijkt het meeste te vreten, mobiele data ook - vermoedelijk om constant de verbinding open te houden wat bij slechte ontvangst meer vermogen kost.
Het komt er eigenlijk op neer: Zet alleen die diensten aan die je ook werkelijk gebruikt.
Kiezen wat je aan hebt staan kan een enorm verschil in batterijduur maken. Mijn (niet Samsung) gaat een week mee als ie alleen op 4-5G ZONDER mobiele data staat. Zet ik WiFi/Bluetooth/GPS aan dan gaat ie minder dan 1 dag mee. GPS lijkt het meeste te vreten, mobiele data ook - vermoedelijk om constant de verbinding open te houden wat bij slechte ontvangst meer vermogen kost.
Het komt er eigenlijk op neer: Zet alleen die diensten aan die je ook werkelijk gebruikt.
Zal ik eens testen. Dank u.
Uit luiheid zou men dat laten aanstaan, maar ik zal diverse zaken eens uitzetten.
Ik wilde vandaag naar aanleiding van een.bijna lege batterij, mijn powerbank testen, maar helaas, wil die niet goed werken. Ik krijg een opmerking voor beschadigde adapter gevolg door traag laden. Na 1 uur, had ik nog maar 2 procent bij.
Is mijn powerbank nu verouderd, of zou het de kabel zijn?