iemand al ervaring kunnen opdoen met de nieuwe mediabox next
Ik heb sind,s een week deze box in mijn bezit ik heb alleen de eerste dag problemen gehad maar na 3 telefoontjes waren deze problemen bij mij voorbij!
Ik kon mijn opnamen niet bekijken en niet terug kijken ik ben nu precies een week verder en ben er heel tevreden over het installeren is fluitje van een cent
een kind kan de was doen zo makkelijk ! Ik vind deze ook nog een mooier beeld geven dan de oude horizon box !
ik heb hem ook gezien en mogen bedienen bij familie, heel veel beter dan die oude horizon box
, mijn broer heeft ook nog een Humax 5200ci staan, en heeft zijn opnames van de horizon box eerst gesynchroniseert op de Humax en toen naar de NAS gecopieerd
Echter, daarvoor wil ik even aanstippen dat ELKE satellietdecoder en ELKE kabeldecoder die ik tot nu toe heb gehad, en dat waren er best een paar, ALLEMAAL variabele volume hadden op de digitale uitgang. Dus dat is eigenlijk een doodnormaal iets.
âZiggo Horizonboxâ niet, en nu âMedia box Nextâ ook niet.
Ik ben dus niet de uitzondering, maar Ziggo met hun nieuwe halfbakken producten.
Ze claimen weet-ik-veel-wat, maar het heeft steeds gebreken. Basisfouten gewoon.
Mijn audioset is gebaseerd 3 simpele principes:
Bronnen zijn digitaal en wisselen vaak
Het audiogedeelte van CD-spelers, streamers, maar vooral kabeldecoders en satellietdecoders is vaak armzalig.
Investeer in prachtige luidsprekers, versterker en een losse DAC, dan zit je altijd goed.
Nu mijn set: (inmiddels 15 jaar oud, maar nog steeds heel erg mooi)
Even van achter naar voren, omdat dat makkelijk is om te begrijpen.
Ensemble PA1 Silver luidsprekers
Lavardin IS versterker
Apogee Mini-Dac (met Monarchy Audio DIP-upsampler en eigen voeding)
Daarop digitaal 5 bronnen aangesloten:
Denon CD-DVD speler (zwaar gemodificeerd, geen analoog gedeelte meer)
Humax 5200c kabeldecoder met Ziggo kaart
VU+ Ultimo met eigen voeding en coaxiale digitale audio uitgang
Apple TV 3
Simple Audio Roomplayer + audiostreamer
Met een digitaal schakelkastje om tussen deze bronnen te kunnen schakelen.
Een losse DAC zorgt ervoor dat het geluid niet alleen goed klinkt, maar ook allemaal _even _goed.
De Next-afstandsbediening kan je instellen om met de volume-toetsen je versterker aan te sturen. Persoonlijk vind ik dat een verbetering dan dat het volume op de decoder geregeld wordt.
De Lavardin is een Franse versterker zonder afstandsbediening. Lavardin is ook gewoon een plaatsje in Frankrijk.
Ik weet dat je met de NEXT afstandsbediening een versterker aan kunt sturen. Dat is een aardige functie, maar dat wil niet zeggen dat je dan zomaar een gewone functie, waarvan je mag verwachten dat het erop zit, achterwege kunt laten.
H
De andere digitale bronnen, waaronder de satellietdecoder heeft deze functie niet en dat kan dus tot allerlei rare situaties leiden.
Mij maakt het verder niet uit. Ik heb 3 x Humax 5200c (slaapkamer, woonkamer, kantoor) en daar houd ik het ook bij.
Anders hadden ze me 3 x zoân nieuwe decoder kunnen verhuren. Nu niets.
Ligt aan je gekozen abonnement als nieuwe klant, alleen het allerduurste pakket krijgt momenteel nog een Next, want ze kunnen of beter gezegd konden de grote vraag niet aanâŠ
Mijn XL ging kapot, en ik kreeg âgewoonâ een XL mee in de ziggo winkel. Ik heb een van de duurste abonnementen , maar ik moest iets van 18 of 20 euro betalen om een de next te krijgen⊠Maar die hadden ze niet op voorraad, dus was geen optie⊠Dus weer een trage bak. Gelukkig zap ik niet zoveel! haha
Zap snelheid is heel erg goed op de Next en ook met het epg gebeuren is niks misâŠik heb er inmiddels twee in mijn bezit en dat is echt een verademing t.o.v. de oude boxen.