Dinsdag 10 augustus is brand uitgebroken in zendgebouw en 315 meter hoge ronde buismast van de North Yorkshire zendmast Bilsdale. De brand is geblust maar er is twijfel over de sterkte van de mast en het terrein rond de mast is beveiligd.
Digitale ether TV, DAB en FM radiozenders zijn uitgevallen en blijven dat voor onbepaalde tijd.
Het aantal getroffen huishoudens loopt tegen een miljoen.
Een Engelse forum vriend berichtte mij al; We have our own Hoogersmilde. Ja het is die zender uit 1969. Opvallend vind ik echter wel de grote brand in het zendergebouw. Het lijkt wel alsof die zich heeft verpreid naar de mast?
Wappie is een pejoratief begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of ‘gekkie’.
Wappie is een pejoratief begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of ‘gekkie’.
Je hebt naar ik begrepen heb in Nederland 5 a 10 rattenvangers die discipelen vangen en voor de ellende zorgen met hun rotzooi.
Lou de palingboer, die in de jaren 50 van de vorige eeuw beweerde dat hij Got was, had toen al ondanks de beperkte berichtgeving een 600 vaste aanhangers plus invloed op een groot aantal anderen. Had hij nu geleefd dan had hij via faecesboek en twister ongetwijfeld een groot aantal duizend aanhangers gehad.
Gistermiddag heeft zenderbeheerder Arqiva de steunzender locatie Eston Nab in de lucht gebracht met vervangende kanalen.
Ik lees ook nieuwe cijfers; De zender bedient 500.000 huishoudens waarvan 200.000 de DVB-T(2) als hoofd TV ontvangst gebruiken. Deze zendmast bedient dus 2 keer het aantal betalende gebruikers van Digitenne in heel Nederland.