Ik heb de zenderlijst binnengehaald, maar zie een forse lijst met zenders. probleem is dat ik nu in deze lijst moet zoeken naar de zenders in mijn pakket bij CD. Voorheen kreeg ik een lijst waar de zenders op volgorde stonden, bijvoorbeeld NPO 1, 2, 3 Enz.
De fastscan via CD moet dit toch ordenen? Ik moet nu de nummers opschrijven van de gewenste zenders.Ook favorieten werkt niet goed.
Wie weet wat er aan de hand is?
Loek
en met welke ontvanger heb je dit gedaan
dat zou ook wel handig zijn om het even te vermelden
En welke lijst heb je dan gekozen?
Ik vermoed geen Nederlandse.
Als je niet meer dan Astra 123 en Hotbird kan ontvangen is de fastscanlijst zo gek nog niet.
en met welke ontvanger heb je dit gedaan
dat zou ook wel handig zijn om het even te vermelden
Ik heb de Rebox RE 2200HD PVR. Het gaat om de zenderlijst van CD via Astra 3. ( Via de Satenne PS2 kan ik overigens 7satelieten ontvangen.)
In het verleden kreeg ik een zenderlijst via de CD fastscan op volgorde, en vlgs. abonnement.. Nu is het een zoekplaatje in een lijst van 410 zenders.
Ik weet niet beter dat de Fastscanlijst maar uit twee varianten bestaat: de SD-lijst en de HD-lijst.
In jouw geval de HD-lijst kiezen dus.
Loek, waarschijnlijk de LCN(Local Channel Number)-optie uitgezet ?
Beste Loek,
best eerst een reset service data uitvoeren; nadien zou je dan via Fastscan de HD zenderlijst moeten kunnen kiezen en zou alles in orde moeten komen.
Laurus
10 juli 2016 om 13:46
8
Beste Loek,
best eerst een reset service data uitvoeren; nadien zou je dan via Fastscan de HD zenderlijst moeten kunnen kiezen en zou alles in orde moeten komen.
Ik heb een domme vraag: Hoe doe je een service data reset???
Loek
Laurus
10 juli 2016 om 13:47
9
Loek, waarschijnlijk de LCN(Local Channel Number)-optie uitgezet ?
Een domme vraag: waar kan ik deze optie vinden?
Loek.
Domme vragen bestaan er niet, ook ik ben als newbie begonnen.
Zal morgen mijn oude Rebox 4000 even aansluiten, om te kijken waar deze optie zich bevindt.
Er van uit gaande dat de menustructuur nog niet te hard verschilt ten opzichte van een Rebox 9000.
Voor een reset service data dien je naar het hoofdmenu te gaan,
dan kies je voor Installatie
vervolgens kies je Systeem herstellen
en daar heb je de optie ‘reset service data’
indien er een pin gevraagd wordt, zou dit standaard 0000 moeten zijn
Zie ook screenshots in bijlage.