Laatste tijd veel stress op het werk nu heb. Nu heb ik last van chronische moeheid en is bloedvatenstelsel lijkt helemaal van slag, spataders in een periode van 2 weken gekregen. Nu kreeg ik via een vriend te horen om eens te denken aan Osteopathie.
Ik heb zelf wel last van de nek en rug en daar helpt het wel redelijk goed voor. Nadeel is dat het bij mijn Osteopaat 30 euro per keer kost en daar krijg je van de ziekenkas niet veel van terug (België he).
Het is wel een hele goeie Osteopaat (Hij is trouwens ook gewone Kinesis of Fysioterapeut zoals de nederlander zeggen).
Ik heb de ervaring dat je er met Osteopatie sneller vanaf bent dan met “gewone” kine maar ik weet niet of dat in jouw geval verschil gaat maken
Ik heb geen verstand van jouw symptomen.
Maar ben je al eens naar een dokter geweest ? (Ik moet daar toch altijd eerst langs om een verwijsbriefje te gaan halen). Misschien gewoon wat vitaminen of ijzer te kort ?
Dat ziet er niet erg rooskleurig uit als ik dat zo lees.
wat te doen aan stress?
hebben jullie andere goede tips? sporten kan ik niet ben echt op.
mijn bloedvatenstelsel is erg zichtbaar op mijn schouders en benen.
Dit komt door de langdurige stress. De huisarts zegt ontstressen, maar ik schrik als ik in de spiegel kijk.Abnormaal is het niet zegt ie,hebben veel mensen kun je heel oud mee worden.
Ben in behandeling bij psycholoog.
Maar ik wil dat die bloedvaten niet meer zo zichtbaar zijn.Zware vermoeide benen, voel me echt niet goed.Burn out? slik omega 3 en vitamine B tabletten.
Ik ben pas 31 jaar.Ik weet dat dit geen medisch forum is, maar ik weet dat hier veel sat vrienden zijn. Misschien dat iemand me kan helpen.
De opleiding schijnt niet veel voor te stellen een paar weekenden in een jaar.
Dat hangt dacht ik wel af van wat “soort” Oesteopaat je bent want ik dacht dat je verschillende niveaus hebt. De Osteopaat waar ik al een paar keer gegaan ben heeft geruime tijd in de VS gestudeerd en een heleboel professionele atleten komen bij hem dus hij zal toch wel redelijk goed zijn denk ik zo.
En zoals ik al zij, bij nek en rugklachten heb ik bij deze Osteopaat snellere en betere resultaten dan bij een Fysiotherapeut.
Natuurlijk zullen de ervaringen verschillen van persoon tot persoon en van Osteopaat tot Osteopaat en er zullen best wel oplichters tussen kunnen zitten.
Bloed in ieder geval laten checken op Pfeiffer en B12-tekort. Leveren beide chronische vermoeidheid en een minder werkend brein. Heb deze effecten bij veel familieleden en anderen gezien. Samen met veel werk genoeg om stress te veroorzaken enz.
Maak even kennis met BSR (Body Stress Release).
Dit is een nieuwe techniek, met “zachte” aanpak.
Reeds bekend in Nederland.
De oorsprong ligt in Zuid Afrika waar mijn dochter zich momenteel bevindt om deze techniek aan te leren! Dit is een intensieve fulltime opleiding van 6 maanden. Ze rapporteert alleen maar positieve berichten over haar “ervaringen” en studies…
heeft iemand ervaring met acupunctuur tegen stress?
er is me onlangs wel aangeraden om dit te laten doen tegen mijn hoofdpijn (ik heb al sinds mijn 5jaar bijna ieder dag van hoofdpijn en heb zowat alles geprobeerd om de oorzaak en remedie te vinden).
Maar ik vermoed dat de meeste mensen dit toch in hetzelfde laadje stoppen als Osteopathie (en Homeopathie enzo).
Als je die site van SKEPP eens doorneemt staat er ook dat ze sterk twijfelen aan de baten van acupunctuur en ze wijzen ook enkele mogelijke gevaren aan.
Zelf ben ik nog maar 1 keer geweest naar zo’n acupunctuur (had ergegens gelezen dat je toch een 6 tot 8 keer moet gaan om effect te zien bij hoofdpijn, maar de man is momenteel met vakantie dus ik kan pas over enkele weken opnieuw gaan).
Ik denk dat je tegen stress beter een soort yoga ofzo gaat leren (of andere ontspanningsoeffeningen) of een soort cursus in stress management (als dat bestaat). Want bepaalde handelingen (ontspannende massage bijv.) zullen misschien wel helpen maar als je straks weer gaat werken en je kan niet goed omgaan met de stress dan komt het gewoon terug (denk ik) en dan kan je naar die acupunctuur of wat dan ook blijven gaan om er weer tijdelijk vanaf te zijn.
edit : ow, trouwens sporten in het algemeen (fysieke conditie) zou ook goed zijn tegen de stress (een gezonde geest in een gezond lichaam zeggen ze dan) maar dan moet je wel een sport vinden die je vaak en graag doet (maar bijv. met de fiets naar het werk ipv met de auto zou bij vele mensen al een goede anti-stress behandeling zijn).
Met paarden en honden werkt osteopathie fantastisch en boeken ze hele goeie resultaten.
Het is niet voor niets dat osteopathie veelvuldig gebruikt worden bij paarden uit de topsport, en daar zitten paarden bij die vele nullen na de comma kosten.
Zelfs het Nederlandse Olympisch Hyppisch team heeft een vaste osteophaat.
Bij de een werkt ostheopathie nou eenmaal wat beter dan bij de ander, maar hetzelfde geldt ook voor het al honderden jaren toegepaste accupunctuur.
of naar een Tibetaanse arts, bijv. in Amsterdam en wat verder altijd positief werkt: discipline opbrengen om geen vlees te eten, erg weinig te eten; regelmatig leven; geen alcohol, veel en vooral vroeg wandelen in omgeving zonder auto’s en andere door mensen gemaakte dingen, zoals gebouwen e.d. Grts Henk