Op het moment beschik ik over een Dreambox 7020, het is een leuke tuner, maar ik kijk eigenlijk al een beetje uit naar een waardige opvolger ook om HD uitzendingen te kunnen volgen.
Ik heb al gekeken naar de Dreambox 8000, maar omdat er geen HDMI aansluiting op zit lijkt deze niet erg geschikt voor HD uitzendingen.
Weet iemand nog een goede HDTV Tuner met een of twee HDMI uitgangen? Zo ja, welke raden jullie aan?
Groeten,
Joris
Ik weet niet waar ik het bericht moet plaatsn daarom maar op off topic gezet…
Ikzelf heb de MaxDigital 225 HD-PVR ontvanger. Een prima ontvanger als je de nieuwste software erin zet. Die kun je gewoon van internet af halen. De ontvanger heeft een HDMI-aansluiting en daarnaast ook de mogelijkheid om programma’s op te nemen via een externe harddisk. Ook kun je je zenderlijsten bewerken met een programmaatje op je PC. Daarnaast kan de ontvanger gewoon de CDS/TVV kaart gebruiken.
Kijk eens serieus naar een IP9000 of Cuberevo (beide hetzelfde) werkt net als DB ook onder linux, werkt perfect met de nederlandse (Sat) HD kanalen, 2 losse tuners mogelijk. En gecodeerde opnames worden ongecodeerd opgeslagen op je HDD, en zijn zo op DVD te zetten via je PC. Zie denktenk.c@m voor meer info.
Waarom geen Dreambox DM800? Minder dan de helft van de prijs van de DM8000, en met de bijgeleverde kabel DVI naar HDMI zeer geschikt voor HDTV uitzendingen (evenals de DM8000) en dus prima aan te sluiten op elke moderne TV.
neem inderdaad een DM800 of een QBox HD bijna het zelfde als een DM8000
Weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar jij hebt duidelijk de specs van die Qbox HD niet gelezen, bijna? hij komt er nog niet eens in de buurt.
Het feit dat ie op enigma2 draait betekend niet dat ie “bijna” hetzelfde is als de DM8000
Je kunt um beter zien als de Cuberevo 9000 met een extra tuner en wifi
neem inderdaad een DM800 of een QBox HD bijna het zelfde als een DM8000
Weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar jij hebt duidelijk de specs van die Qbox HD niet gelezen, bijna? hij komt er nog niet eens in de buurt.
Het feit dat ie op enigma2 draait betekend niet dat ie “bijna” hetzelfde is als de DM8000
Je kunt um beter zien als de Cuberevo 9000 met een extra tuner en wifi
nou de Qbox HD komt al aardig in de buurt, beter dan de andere merken…