heb een vraagje..ik heb momenteel de multytenne voor de hotbird en de drie astra’s. alleen omdat er tegenwoordig de jsc sport hd in hotbird weg zijn en allemaal naar nilesat zijn geplaats en daar voornamelijk de hd kanalen zijn. weet ik even niet wat voor schotel, lnb’s etc.. moet hebben om die te kunnen ontvangen.
Ik heb met m’n 120 cm fibo gregorian en Skybox S9HD even op 12265 H en 12476 H gezocht .
Gevonden 7 kanalen
12265 H sign. 86 % qual. wisselend rond de 50 % met prima beeld . JSC sport HD 1/2/3/4
12476 H sign. 86 % qual. stabiel 72 % met prima beeld . AD sport 1/2/E
Zelfs met mijn gregorian deltastar 90 cm ontvang ik deze prima. Signaal op de Dr.HD F16 is ongeveer 9,0 db voor de eerste transponder en 7,5 db voor de tweede.
Op 12265 idd. de vier kanalen JSC sport HD 1/2/3/4 , op de 12476 ontvang ik zes kanalen : JSC sport HD 5/6 , Public View , NBA , FOX Sports en de FTA zender JSC Sports News HD ( zie bijlage )
Ik zit me zelf af te vragen of dit niet zou lukken op een Big Bisat , je heb het voordeel , je blijft A1,A2,A3 en Hotbird ontvangen en je kunt nog altijd een lnb op de 3.0°E zetten want daar krijg je op de 11554 H 27500 heel hard de Al Jazeera Sports 1/2/3/4 en Al Jazeera Sports News binnen.
Als jij de Astra 1, 2, 3 en Nilesat op een Wavefrontier T90 wilt gaan ontvangen, dan krijg je op de Nilesat nog maar 39db versterking. Dat is vergelijkbaar met een Triax 88. Dat gaat dus nooit goed lukken zoals ik al eerder schreef. Je zult een aparte grote schotel moeten nemen van denk ik 120cm.
Jullie hebben wel gelijk hoor. Ik zou ook gaan voor een afzonderlijke schotel van min 120 cm.
Maar als abdellove alles wil ontvangen op één schotel zou ik toch even willen proberen op een big bisat .
Onlangs heb ik bij een vriend uit Frankrijk ( hier juist over de grens ) een big bisat geinstalleerd met : A1,A2,A3,Hotbird, 1°W ,5°W,8°W en 12,5°W. Alles werkt perfect. Zou nu eens willen weten als ik de 8°W iets zou verplaatsen naar het oosten toe of ik deze transponders op de 7°W zou kunnen ontvangen , ben wel benieuwd.
ik heb hier zenders gewoon 100% signaal op mijn db 800SE maar sommige zenders zijn ook maar 37% en daar kan ik niet veel meer aan veranderen, dus grote schotel voor nilesat 7°W
Jullie hebben wel gelijk hoor. Ik zou ook gaan voor een afzonderlijke schotel van min 120 cm.
Maar als abdellove alles wil ontvangen op één schotel zou ik toch even willen proberen op een big bisat .
Onlangs heb ik bij een vriend uit Frankrijk ( hier juist over de grens ) een big bisat geinstalleerd met : A1,A2,A3,Hotbird, 1°W ,5°W,8°W en 12,5°W. Alles werkt perfect. Zou nu eens willen weten als ik de 8°W iets zou verplaatsen naar het oosten toe of ik deze transponders op de 7°W zou kunnen ontvangen , ben wel benieuwd.
Reken er niet op. je moet een big bisat zien als hooguit een 70 cm voor de diverse sats en m’n draaibare 90 greg heeft al veel moeite met 7 west.
Ik denk dat @investignator vorig jaar een heel duidelijk verhaal schreef en Den Bosch en Ede liggen maar 45km van elkaar:
Beste satters zoals beloofd hierbij mijn ervaringen met Triax TDS110 en Gibertini 125 op Nilesat.
Beide schotels voorzien van Inverto Black Ultra Quad. Mijn locatie is omgeving Den Bosch.
TDS110:
stabiele ontvangst bij droog en onbewolkt weer (echter minder kanalen dan Gibertini 125),
incidentele uitval bij lichte regen of lichte bewolking, sommige zwakke kanalen totale uitval volledige uitval bij regen en/of flinke bewolking
Gibertini 125:
meer kanalen (oa AD Nat Geo op TDS110 incidenteel ontvangst heeft stabiele ontvangst op Gibertini 125)
geen uitval bij lichte regen of lichte bewolking
incidentele uitval bij regen en/of flinke bewolking, bij sterke kanalen geen uitval
volledige uitval bij flinke regen (19/7/12 om 9:00 uur)
Conclusie: Gibertini 125 voor Nilesat zeer goed bruikbaar, voldoet volledig aan mijn verwachtingen.
Afregeling: Bij de Gibertini 125 kun je de elevatie met een stelschroef heel goed finetunen en daarna vastzetten zonder dat afstelling verloopt. Dit in tegenstelling tot de Triax die bij het vastschroeven van de reflector iets verloopt, je bent dus lange tijd aan het vinden van de optimale afstelling en dan goed vastzetten. Bij sterkere satellieten is een klein beetje verloop nauwelijks merkbaar, maar bij Nilesat is het noodzakelijk dat je echt het optimum haalt.
Ik kan me nog herinneren dat iemand een tijd geleden schreef dat je een schotel niet op hout kunt monteren omdat hout werkt en de schotel dus nooit optimaal staat afgesteld. Nou ik heb jarenlang ook een Triax 115 op een houten huis gehad. Haalde de schotel er twee maal per jaar van af met de houtdraadbouten waar die mee vast stond en bij terugplaatsen stond die altijd weer 100% goed. Dus een schotel op een houten huis gemonteerd, daar is niets mis mee.
Heb wel een vraag:
Ik dacht dat jij op de Gibertini een Inverto Black Ultra had staan maar volgens mij is dat een Inverto Black Premium.