Ok, conax open. Heerlijk! Eindelijk DSC SCI/TRA/CIV. Dat ik dat nog mee mocht maken. (was al bijna van plan een digibox bij UPC te nemen voor deze zenders).
Maar wat nu. Vorig jaar is conax ook een maandje ofzo open geweest. Is het waarschijnlijk dat 't dit jaar hetzelfde zal gaan, zodat iedereen weer mooie penta kaartjes gaat kopen. Of is er wezenlijk iets anders deze keer?
Het lijkt erop dat conax hartstikke open ligt alleen dat de keys nooit publiek worden gemaakt. (en dat dat dan dus ook het enige is wat niet publiek is).
Ik heb al op een Internationaal Conax board gezien hoe en waarom Conax open ligt.
Er staat daar letterlijk een hele rel. Iemand die de pest heeft aan de “kaartjeshandelaren” heeft een oude (?) kaart uitgelezen en kwam zodoende aan de keys die hij gelijk openbaar heeft gemaakt.
Hierop is de pleuris uitgebroken omdat het zeer waarschijnlijk wordt geacht dat deze key op korte termijn uitgeschakeld wordt omdat ie niet gecrypt was.
Dus geniet er maar van zolang het nog kan, het KAN elk moment over zijn…
Het is inderdaad geweldig… Dit is het mooiste pakket van allemaal… Hier kan geen Digital+ of Premiere tegenaan… En met de ondertitels erbij (en je kunt ze echt van alle films vinden zowel op de kiosken als op de canal+en ) lijkt het net alsof ik weer een lidmaatschap van € 1.000,-- heb op Canal Nederland (€ 50,-- x 20 keer zo mooi = € 1.000,–)… Heren bedankt en nu maar hopen dat het ietsjes langer draait als in het begin van het jaar!!!
Maar deze man heeft toch alleen de keys vrijgegeven. Hoe kunnen deze dan uitgeschakeld worden? Of begrijp ik iets niet van het Conax systeem. Ik bedoel de master keys voor AU zijn niet bekend (toch?), en kaartjes handelaren hebben er weinig baat bij om die openbaar te maken. Tuurlijk kan er een update worden gestuurd maar dan kunnen er volgensmij opnieuw keys worden vrijgegeven door deze man.
Nouja. Veel van conax weet ik niet. Dus dikke kans dat die allemaal gezwam is.
Wat de man dus kwalijk genomen werd is dat ie geen moeite gedaan heeft om de keys te crypten zodat ze voor iedere “beetje techneut” te zien zouden zijn.
Hierdoor zal de lol die wij ervan hebben wel van korte duur zijn. Kijk maar naar de afgelopen keer.
Heerlijk dat Thor open is; kijken maar. Alleen…WAAROM SNEEUWT HET NU ? Mijn signaal is niet echt sterk te noemen…maar goed dat wordt wel beter als ik de vooruitzichten in de gaten hou…veel kijkplezier iedereen.