Iedereen hier werkt met een CI module en/of een embedded module op het moederbord, danwel niet of wel gepatch, maar het is duidelijk dat er steeds meer mogelijkheden komen, voornamenlijk met bijvoorbeeld de Dream Box, nu vroeg ik me af, alle receivers zijn voorzien van wat CPU kracht en wat andere chipjes, verder vaak veel flash en tegewoordig zijn netwerk aansluitingen op de receiver niet meer vreemd totaal vreemd, dus vraag ik me af, waarom we nog steeds zitten te kloten met programmers, smartcards en CI. Het moet toch mogelijk zijn om alles (zeker bij ziets als de DreamBox) op de interne processor uit te voeren, de key van een key-server op je netwerk of internet. Geen gezeur meer met programmer software en programmers, voedingen die 't niet doen (en in mijn geval het opstarten van M$ Windoze) en toch redelijk lang wachten tot je kaartje geupdate is (zeker nu er steeds meet geheugen op die kaartjes komen). Is er iets dergelijks al door iets of iemand voor elkaar gekregen of wordt hier helemaal niet aan gewerkt. Ik had persoonlijk wel verwacht dat iets dergelijks voor de doorgewinterde systemen als SECA of Irdeto wel zoiets was. Maar ben het zelf nooit tegengekomen. Of is iets dergelijks nog niet mogelijk met de huidige kennis en is het inderdaad wachten op nieuwe boxen zoals de dreambox.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen luie kijker die gratiz wil kijken, ik wil ook klooten en sluitelen, maar ik heb een hekel aan de saaie routine dingen (kaartjes schrijven is vermoeiend als je veel files wil uitproberen).
(Wellicht hangt het samen met het feit dat ik in windows als die dingen moet doen en niet ondertussen verder kan met andere dingen).
't was gewoon een hersenkronkel.