Dit probleem had ik ook steeds, na veel proberen was ik erachter, zo los je het waarschijnlijk op (dit had ik geschreven op het forum van pli-images.org
Ik heb ook lopen modderen om een share te kunnen maken naar mijn PC. Ik zag wel de PC naam maar geen gedeelde mappen.
Het probleem zat (uiteraard) in het inloggen op die PC.
De stappen die ik heb gedaan om het werkende te krijgen zijn grofweg:
Voorbereidingen op de computer
Rechtermuisklik op de mapnaam -> eigenschappen -> Tabblad delen -> klikken op: Deze map delen -> Sharenaam invullen -> OK drukken
Klik op Start -> Uitvoeren -> Vul in achter Openen: control userpasswords2 en druk op <OK>
In het tabblad gebruikers een vinkje zetten in “Gebruikers moeten een gebruikersnaam etc..”
Knop toevoegen -> Vul een gebruikersnaam in b.v.: vuduo -> Klik op volgende
Voer een wachtwoord in, b.v. weer vuduo en bevestig deze uiteraard -> klik op volgende ->
Kies Standaardgebruiker en klik op voltooien.
Ga nu op de VU+ Duo naar:
Menu -> Instellingen -> Systeem -> Netwerk -> Netwerk browser
Je ziet nu als het goed is je computer en de VU+ Duo
Ga op je computer staan en druk op OK
De netwerkbrowser vraagt nu of je een gebruikersnaam wilt opgeven, kies nu JA
Vul bij gebruikersnaam in: vuduo en bij wachtwoord vuduo (in ieder geval wat je bij punt 4 en 5 hebt opgegeven
Als het goed is opent zich nu een tree van je computer met de mappen/schijven die gedeeld (kunnen) worden
Kies de te Sharen map en druk op OK
De verbindingseditor wordt geopend, kies nu gewoon OK, als het goed is staan alle juiste standaardwaarden er al in
Dit is wel op Windows XP prof. Het zal denk ik niet wezenlijk anders zijn op Windows 7
Zelfde probleem hier , je tip voledig gevolgt stap voor stap , maar krijg ook echt geen mapen of gedeelde mappen van men pc (windows7 btw) te zien in de vu+ hoor .
Ik heb nu dus ook eens in het VTI image geprobeerd.
Ben ook benieuwd of de TS er uitgekomen is .
Ik heb op de pc een extra gebruiker aangemaakt (met wachtwoord)en een map gedeeld met deze gebruiker. Daarna op Vu+ een CIFS mount (ip van pc, map, gebruiker en wachtwoord)gemaakt in verbindingsbeheer. E.e.a. met OpenPli.
Ik heb op de pc een extra gebruiker aangemaakt (met wachtwoord)en een map gedeeld met deze gebruiker. Daarna op Vu+ een CIFS mount (ip van pc, map, gebruiker en wachtwoord)gemaakt in verbindingsbeheer. E.e.a. met OpenPli.
hi
precies zo heb ik het ook maar gedaan dan werkt het maar gewoon via netwerkbrowswer zie ik ook de mappen niet
laterz
Lukt mij he3laas niet. Kun je3 aangeven wat je bij verbindingsbeheer uiteindelijk hebt ingevuld?
IP is duidelijk. En ook gebruikersnaam en wachtwoord is die van de extra aangemaakte gebruiker. Maar de andere opties? Waarschijnlijk zet ik ergens iets verkeerd.
Mount naar mijn HD van de DM600 lukte wel in de netwerkbrowser. Maar naar de pc niet. PC ziet ie wel maar daar houdt het op. Bij de eigenschappen van de DM600 mount zie ik niet waar deze op de vu+ gemount wordt.
Lukt mij he3laas niet. Kun je3 aangeven wat je bij verbindingsbeheer uiteindelijk hebt ingevuld?
IP is duidelijk. En ook gebruikersnaam en wachtwoord is die van de extra aangemaakte gebruiker. Maar de andere opties? Waarschijnlijk zet ik ergens iets verkeerd.
Mount naar mijn HD van de DM600 lukte wel in de netwerkbrowser. Maar naar de pc niet. PC ziet ie wel maar daar houdt het op. Bij de eigenschappen van de DM600 mount zie ik niet waar deze op de vu+ gemount wordt.
In verbindingsbeheer heb ik
Lokale gedeelde map vuduo
Type verbinding CIFS share
Server IP 192.168.xxx.xxx
Server share vuduo
enz.
Verder heb ik op de pc de map vuduo gedeeld met de extra aangemaakte gebruiker, ik denk dat daar je probleem zit.
Volgens mij heb ik dat. Ik heb de volgende voorwaarden, wat stel ik dan in?
Windows 7 met gedeelde map (sharenaam van die map: films). Ik heb een gebruiker vuduo met wachtwoord vuduo gekoppeld aan die map films. Mijn ip van de pc is 192.168.1.102. Wachtwoord op de VUDUO is dreambox (inlognaam root).
Dit zijn mijn instellingen zoals ze nu in automount.xml (map etc/enigma2) naar voren komen.:
<hdd_replacement>False</hdd_replacement>
<ip>192.168.1.102</ip>
<sharename>films</sharename>
<sharedir>export/pc1</sharedir>
<options>rw</options>
<username>vuduo</username>
<password>vuduo</password>
De map die genoemd staat in sharedir (export/pc1) heb ik op de vu+ aangemaakt.