Ik wil graag de Hanssettings op mijn Zero zetten. Image is VTi 13.0.12. In de feed op de box zie ik geen Hanssettings, wel een stuk of 5 lijsten voor Astra 1. Ik heb verder geen Windows, maar wel Ubuntu en FTP.
die zijn niet in de feed bij VTI, dat was al eerder aan je medegedeeld.
er is op VTI 14.x voor 4K toestellen een wizard optie voor de lijst van Hans
Ik gebruik al jaren de kanaallijst van Hanssettings.
Gewoon downloaden op de PC, unzippen en dan met Dreamset uploaden naar de box (in mijn geval een VU+ Solo2 met VTI 14).
dan geef kiekiek effe die link waar hij hem kan downloaden want in de feed staat die hij bedoeld niet
Ik heb al een recente lijst tonski. Dreamset is geen optie, omdat ik geen windows gebruik. De vraag is meer: hoe krijg ik die lijst in de feed, als dat mogelijk is via gftp of filezilla en als het zou kunnen: in welke map?
Vriend GOOGLE weet Hanssetings feilloos te vinden.
In de rechter kolom onder het kopje Laatste Updates vind je de kanaallijsten.
de feed is een verhuld internet adres waar een specifieke image versie zijn date data ophalen kan
dus iets externs maar makkelijk bereikbaar voor de gebruiker die er wat af haalt
je kan er niet iets zelf op zetten
zo nu hoe je het erop krijgt
met filezilla gaat dat als je eraan denkt dat je alles behalve de satellite.xml in de map etc/enigma2 zet en die satellite.xml zelf in /etc/tuxbox
en vergeet niet dat je dan de box moet herstarten via je afstandbediening / menu opdat deze nieuwe lijst ook gebruikt wordt (geïmplementeerd wordt)
9 minuten geleden, Tonskidutch zei:
zo nu hoe je het erop krijgt
met filezilla gaat dat als je eraan denkt dat je alles behalve de satellite.xml in de map etc/enigma2 zet en die satellite.xml zelf in /etc/tuxbox
en vergeet niet dat je dan de box moet herstarten via je afstandbediening / menu opdat deze nieuwe lijst ook gebruikt wordt (geïmplementeerd wordt)
Precies wat ik zocht. Thanks!
En mocht je die settings van Hans een beetje te “overvol” vinden, of onoverzichtelijk, kun je middels het webinterface van de receiver via de bouqet editor ook zaken zelf snel aanpassen en volgordes wijzigen!
ik vind zelf settings met vier dubbele herhalingen van zenders in verschillende bouqetten vreselijk.
Ik zet altijd in openatv een file in de etc/opkg directory, die een adres heeft naar de de openpli(7) downloads waar de settings staan van hans. In het verleden waren de jongens van openatv niet zo vlug met de zenderlijsten van hans te implementeren in de image, dus vandaar dat ik het nu zo steeds doe.
Weet niet of deze manier ook werkt in andere images, mocht je hele oude images willen gebruiken, maar niet meer upto date zijn, kun je altijd via de downloads zo verse zenderlijsten downloaden
Ik ben al jaren erg blij met de Hans settings, die maandelijks aan de actualiteit worden aangepast.