Vu+ SOLO 4K nieuwe update

Sinds de laatste update 15.0.04 in mijn Vu+ Solo 4K heb ik geen mogelijkheid om zenders, signaalzoeker etc. in het menu te bereiken..

Wie biedt hulp svp?

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Kanalsuche

de signaalzoeker is een applicatie plugin, dus menu, applicaties, signaalzoeker

Ben vergeten te melden maar het is VTi.

Je aangedragen hulp werkt niet helaas.

29 minuten geleden, Portuuno zei:

Sinds de laatste update 15.0.04 in mijn Vu+ Solo 4K

Windows update??

VTi datum 16-07-2025

1 like

beter image kiezen waar alles standaard inzit

VTi image voldeed prima tot 16-07-2025

Welk image stel je voor bellejt?

neem openvix want daar zitten veel dingen standaard in en heb je geen app nodig. Neem wel de juiste voor je box

Ola Tonskidutch,

Ik ben al op leeftijd maar kun je svp VTi 15.0.04 repareren?

Alles werkte perfect voordat de nieuwe update kwam.

Terug gaan naar de vorige versie geen optie?

VTI 15.0.0.4 werkt gewoon en alleen jij bent die enkeling welke er problemen mee heeft m.b.t. de zenders en signalmeter.

Lees maar in alle andere fora.

Repareren is feitelijk nogmaals flashen het VTI Image per USB stick en voorafgaand daaraan je configuratie even backuppen naar de pC.

p.s. de oscam config…

ceesv, hoe ga ik terug met de updates.

Heb al geprobeerd met een vroegere update ( op tv), maar dat werkt niet.

43 minuten geleden, Portuuno zei:

ceesv, hoe ga ik terug met de updates.

https://vuplus-support.org/wbb4/vtisoftware/

Wat deed ik verkeerd?

Hoofdmenu

VTi panel

Software update

Na een aantal jaren eens gekeken op software update.

25-06-2025 update (15.0.0.4) (dat liep ok)

Direct daarna 16-07-2025 geeft 0 pakketten..

Sinds dien geen controle meer over zenders, providers, satellieten, signaalzoeker..

Ben een beetje bang om te updaten middels een usb stick.

Alles draaide perfect met Kodi, Nas (ts453a) etc.

Wat te doen?

heb je dan geen image backup van voor die laatste update ? Heb je die dan zet je gewoon die terug en save je instellingen eens naar je PC (oscam-settings-kanaallijsten enzo)

Ok, die heb ik wel, maar van na de update..

Overigens gaan die backups maar 3 dagen terug (althans bij mijj)

een imagebackup maak je zelf op de dagen dat je wil en die blijven ook op die datum bewaard.Een nieuw Bu overschrijft de oude niet hoor en als dat zo is dan heb je een crappy image of moet je eens goed de handleiding of helpfiles lezen

Ook bij het VTI image wordt niks overschreven maar wordt een specifieke datum aan die nieuw te maken backup toegevoegd, mits je de VTI eigen backupsuite gebruikt.

Settings backup, dus enkel de zenderlijst, tuner configuratie, softcam en mounts kunnen eveneens op datum worden geback upped.

Overigens de autofullbackup kun je ook gebruiken en ook die maakt een backup op datum en tijdstip aan.

Als je dus een grote wijziging gaat doorvoeren door een UPDATE op te halen maakt de slimme gebruiker eerst een backup, om die bij eventuele problemen na de update te kunnen herstellen.