Kan tuner niet instellen ,blijft steeds inactief openpli 8.3 1kabel
heb hem zo thuis ontvangen ,hulp gevraagd
1 uur geleden, cliff25 zei:
hoeveel lnb heb je op je schotel ?
Ehhhhh de VU+Solo 2 heeft toch alleen DVB-S2 tuners?? Die werkt toch niet standaard met DVB-C? Of zijn er andere tuners geplaatst?
De VU+Solo 2 SE had wel een losse tuner mogelijkheid…..
heb hier 4 lnb’s op rail en diseqc kan dit selecteren maar bij opslaan ,steeds iedere positie inactief ,bij mijn vorige Zgemma die stukging was dat zo ok
wat die tuners betreft ,persoon van wie ik hem kocht zei dat hij ging werken , ga dit vanavond nazien welke dit zijn , verkoper overwinterd nu
iemand in de buurt van Lokeren waar ik er mee terecht kan ?
Als je een volt meter hebt moet er op die Fconnector ingang minstens 13 V te meten zijn, let wel op dat je geen sluiting veroorzaakt bij het meten.
Indien die niet aanwezig is die spanning is je Solo2 stuk.
Helaas. Ik woon in Haarlem. Beetje te ver vrees ik.
schrijf eerst de juiste posities op hoe de lnb’s aan je disecq zitten en dan moet je die kiezen in het menu als eenvoudig ABCD en juiste volgorde ingeven en opslaan.Dat is het begin.
Er staat trouwen een uitleg (verschillende) hier op het forum bv :
staan normaal goed doet niets ,zet ze op automatisch hij zoekt en loopt alle sat 's af en telkens inactief ,kan geen naam bv astra … alleen automatisch of niets aangesloten selecteren
heb mijn coax los gemaakt van mijn diseqc en op 1 lnb geschroefd zelfde resultaat ( geen)
21 uren geleden, smetje limb.BE zei:
hoeveel lnb heb je op je schotel ?
en de tuners staan ook hier ingesteld ?
of je hebt kans dat je de schotel terug moet uitrichten en ook je coax verbinding goed nakijken
en nog een kans de tuners zijn stuk . maar dat zullen we maar uitsluiten
Nou dat die stuk is kan zeer goed kloppen, er wordt nogal wat gefoefeld op de tweedehands sites.
Mensen die schroot verkopen etc.
Mensen die zich ook absoluut niet meer melden en de IBAN van stromannen gebruiken etc etc.
Op die Vu+ Solo2 (met een fixed twintuner) kun je eigenlijk enkel meten of die tuner stuk is.
Als die diseqc reeds overbrugd is, met één LNB aansluiten en die doet hetzelfde is wellicht de stroom toevoer naar de LNB niet meer goed.
De Solo2 had een externe voeding die zou je ook allereerst kunnen checken wat die doet.
de solo2 is ook al weer van 2012 dus 14 jaar oud
opgelost open vix er ingezet door 1 van bovenstaande leden alvast bedankt
1 uur terug, cliff25 zei:
opgelost open vix er ingezet door 1 van bovenstaande leden alvast bedankt
wat heeft deze software nu te maken met een tunerinstelling
omdat er in openpli geen satelliet kon gekozen worden bij de tuner en in openvix wel.Openpli liet enkel niet actief of automatisch zien
3 uren geleden, bellejt zei:
omdat er in openpli geen satelliet kon gekozen worden bij de tuner en in openvix wel.Openpli liet enkel niet actief of automatisch zien
wel vreemd dat er geen sat te bespeuren was
weet niet of het ligt aan het feit dat er geen kabel is aangesloten en dat het verschil is tussen pli en vix. Of een bug in openpli versie
5 minuten geleden, bellejt zei:
weet niet of het ligt aan het feit dat er geen kabel is aangesloten en dat het verschil is tussen pli en vix. Of een bug in openpli versie
of gewoon een zenderlijst downloaden was misschien ook al voldoende geweest .. en een bug kan altijd bij elke software
als de antenne niet aangesloten is dan staan de sats er normaal nog steeds in
je hebt ook geregeld als je ergens een software download dat er maar enkele sats in zitten ..en die hebben wij hier eigenlijk niet van toepassing
maar het probleem is opgelost dat telt
lijst was upgeladen hoor en XML up to date gezet want anders kregen we geen uitslag op de sat niveaus . Is niet de eerste keer dat ik van openpli overga naar openvix en dan alles wel werkt. Hier staan al mijn boxen al jaren op openvix en bezoeker boxen met problemen zet ik daar ook op al was het maar om te testen.Ook meteen de zgemma van het forumlid up to date gezet
Ken jouw image “in en in” dat levert altijd voldoening.
Er zijn images die gelijk alles doen wat ze moeten doen!
Ik ben ook gecharmeerd van het VIX, maar heb meer voeling bij VTI , die ken ik ook veel langer.
Maar we halen ons maximum er telkens weer uit.
Het zal duidelijk zijn dat OpenPli 8.3 ook een prima is maar als die er nu nog op staat ben je er niet vaak mee bezig geweest, dus ken je dat niet goed genoeg.