ik ben nieuw hier en heb een probleem met het instellen van mijn receiver.
Oude situatie:
Canal Digitaal schotel met duo LNB
VU+ Duo2 receiver met Tuner B aangesloten en instellingen op standaard
Werkte perfect! Alleen had bij zware bewolking wegvallend beeld. Vandaar op zoek gegaan naar een grotere schotel met 4 losse LNB’s.
Nieuwe situatie:
Visiosat HD schotel met 4x Alps LNB en DiSEqC 1.0
VU+ Solo2 receiver met Tuner B aangesloten en instellingen op standaard
Nu heb ik een Satfinder verbonden op de DiSEqC en gekeken of alles goed afgesteld staat, ik heb op alle 4 de satellieten 85-90%, LOCK en beeld op de Satfinder.
Als ik de kabel op de VU+ aansluit heb ik geen beeld, alleen de zenders op de 19.2. Ik vermoed dat het aan de instellingen van mijn VU+ ligt.
als je een satfinder aansluit moet de Vu+ uit zijn, ook als je de satfinder er van af wilt halen
dus 0 spanning
anders schakelt de diseqc niet naar de juiste satelliet positie
Haha, ja de situatie is nieuw, het materiaal niet. Maar dat is het probleem niet, want met de satfinder rechtstreeks op de diseqc krijg ik beeld op de satfinder. Op mijn Vu+ geen beeld.
6 uren geleden, Tonskidutch zei:
als je een satfinder aansluit moet de Vu+ uit zijn, ook als je de satfinder er van af wilt halen
dus 0 spanning
anders schakelt de diseqc niet naar de juiste satelliet positie
Hoe doe ik dit precies? De satfinder sluit ik rechtstreeks op de diseqc aan om te testen. Hierna sluit ik de diseqc rechtstreeks op de VU+ aan. Moet de VU+ uit staan voordat ik hem aansluit op de diseqc?
Er mag NOOIT spanning staan op de LNB ingang(en) als je iets wil aan/afkoppelen! Altijd kans op kortsluiting. De box volledig uitschakelen voordat je iets gaat aansluiten.
Excuses, ik zie dat ik een typefout heb gemaakt in mijn eerste post. De VU+ duo2 is dezelfde als in de oude situatie. De receiver is dus niet vervanger. Alleen de schotelopstelling is dus veranderd van een Canal Digitaal schotel met duo LNB naar Visiosat schotel met 4 losse LNB’s.
het gaat dus puur om de instellingen van mijn VU+ duo 2 die veranderd moeten worden, aangezien ik met de satfinder alle 4 de satellieten kan vinden.
Mocht je toch nog problemen ondervinden, de lnb’s op de foto zijn benoemd, volg hun kabel en kijk op welke ingang van de diseqc(s) elke lnb terecht komt.
Voorbeeld volg lnb 1 dat is de Astra 28.5 lnb naar zijn disecq
Die schotel is toch opnieuw afgeregeld mag ik hopen.