als ik mijn vu duo opstart , heb ik geen beeld op bv sbs6 of rtl4.
als ik dan bij cc cam kaart info ga kijken, zie ik dat hij de kaart niet heeft gelezen.
opnieuw opstarten helpt niet, door zappen door verschillende kanalen wil af en toe helpen
soms doet hij het enkele dagen goed en dan weer hetzelfde verhaal.
Kan het zijn dat de kaart versleten is?
laatste soft van Pli
heb je al geprobeerd in het andere slot van de kaartlezer?
yes, zelfde probleem
naar verschillende malen opstarten en zappen, ziet hij de kaart ineens wel
zijn er meer satters die dit probleem hebben gehad, kan het te maken hebben met cc cam 2.30
Heb je het chipje van de kaart al even (voorzichtig) schoon gemaakt?
cool-off seca3 sid
teveel klanten kijken naar het zelfde.
ciao
cool-off seca3 sid
teveel klanten kijken naar het zelfde.
verklaar u nader, sharen doe ik niet
ik heb een vu duo met de laatste Pli software met cc cam 2.30 en een Abo op canal dig. Dit heeft diverse jaren naar alle tevredenheid gewerkt, tot enkele weken geleden.
wiz
22 maart 2013 om 19:17
10
cd bellen en een nieuwe smartcard vragen? Of even bij vrienden / satshop checken of je kaartje het daar wel doet?
de kaart werkt enkele dagen goed en ineens ziet de receiver de kaar( ten ) niet.
ook mijn andere kaart ( vlaanderen ) heeft dezelfde kuren.
kan dit iets te maken hebben met de kaartlezer ?
Misschien eens testen op een andere receiver ?
Vandaag weer het probleem dat hij mijn canal digitaal kaart niet zag
nadat ik mijn andere kaart( canal vlaanderen ) uit het kaartlezer had verwijderd, werd mijn canal digitaal kaart ineens wel herkent.
Kan het zijn dat deze twee kaarten, niet samen kunnen met cc cam 2.21 of 2.30
die kaarten lopen eigenlijk prima onder de softcam CCcam 2.3.0
nagenoeg drie kwart van de linux receiver gebruikers past die CCcam 2.3.0 toe.
is de softcam Momenteel actief?
dan doe eens het officiele afsluiten per menu (afstandbediening) en herstart daarna de receiver eens (dus niet via stroomknop achterop uitzetten)
dan kun je als je het Programma DCC_E2.exe op de PC hebt via die eens telnetten naar de box.
met het doel dat we de softcam “verbose” starten en dan zien wat die softcam detecteert.
-we moeten weten hoe die precies genoemd wordt (vindt je in /usr/bin zie voorbeeld bij mij in afbeelding)
-we stoppen per afstandbediening in het softcam menu de CCcam
-we telnetten
#prompt > cd /usr/bin enter toets
#prompt /usr/bin > cccam2.2.1 -v enter toets (let op spaties en dus minus v aan elkaar)
nu start de softcam op en krijgen we in het telnet venster de lopende processen te zien van de softcam, mede dus die detectie van de kaart
als je die eens hier wilt plaatsen kunnen we misschien meer zeggen wat er mis is met die twee kaarten.
ciao
Ik heb zelf ook wel eens dat mijn vuduo met CCcam 2.3.0 de kaartlezer ineens er mee kapt, Als ik oscam gebruik heb ik er geen last van.
Veel vrienden hebben een Xtrend et5000 idem probleem, maar normaal even cam herstarten of kaartje een keer eruit en erin en is het probleem weer opgelost… bij mij dan i.i.g…
Ik heb zelf ook wel eens dat mijn vuduo met CCcam 2.3.0 de kaartlezer ineens er mee kapt,
echt niet / nooit zo meegemaakt
maar wat men zich voorstellen kan, is dat er een seca3 kaart combinatie gebruikt wordt en de prioriteit niet goed genoeg werkt
daar er immers twee kaarten de decodering van enkele zenders regelen die in beide pakketten ondergebracht zijn.
voorbeeld EEN is in TVV en is in CDS opgenomen.
dan moeten we misschien naar de SID s bekijken per kaart…? of je prio aanpassen
ciao
Meneer Ton…
Echt wel, ik heb het al meerdere keren meegemaakt, heb er alleen een CD seca3 kaart er in. Maar zeg al, het probleem doet zich niet vaak voor, maar gebeurd wel en is niet irritant voor mij.
heb vuduo met openpli3.0 en kijk al bijna een jaar tv vlaanderen en ik moet eerlijk zeggen
cam is nog nooit gestopt.
grtz Philip
zo is het… dirocca
hier ook
en bovendien is mijn bericht boven inzake het detecteren van de kaart met CCcam wel belangrijk om een analyse te kunnen maken, afgezien van onze ervaringen met de softcam
wat er met sharen op max 4 processen op een SID allemaal bij komt kijken is al moeilijk genoeg.
ciao