De ontvanger start niet meer op, de schakelaar van de voeding ging de laatste tijd al niet lekker meer. Heb de HDD en tuners al verwijderd uit de ontvanger maar helaas geen resultaat. Het enige wat nog oplicht is op onderstaande foto te zien. Wie heeft een vermoeden wat dit is of gelijkwaardige ervaring gehad?
Wanneer de voeding in orde is zou ik de ontvanger nieuw flashen.
Die schakelaar wordt bij juist gebruik niet gebruikt om de ontvanger uit te schakelen, dat doe je met de software.
Indien je inderdaad je ontvanger met de schakelaar uitschakelt is er een grote kans dat je software corrupt is.
proberen met andere voeding en anders flashen.Schakelaar is vervangbaar want soms zelfde fenomeen met een defecte schakelaar.
Zou ik ook kunnen adviseren, andere voeding eraan. Die externe voedingen gaan sneller stuk…
Maar als die dan al met die front touch sensors oplicht is een flash met usb stick de eerst beste remedie tegen corrupte bestanden in het image. Zou ik zeker doen.
Stop die tuners en hdd maar weer erin voor je begint met flashen, dit wijzigt niks aan bestanden op de hdd.
Toevallig heb ik bij thuiskomst na de vakantie exact hetzelfde probleem en bleek de adapter de oorzaak te zijn van het niet meer starten van de Duo4kSE.
Ik zag de led’s rond de powerknop oplichten en weer doven, vandaar dat ik direct de adapter verdacht.
Adapter, je bedoeld de externe 12 volt voeding natuurlijk. Bedankt voor het delen van je ervaringen.
Allen bedankt voor de reacties, ik heb de ontvanger vandaag achter een werkende voeding geplaatst die ook achter een werkende VU duo 4K SE zit aangesloten. Helaas start hij niet op, probleem externe voeding kan ik wegstrepen. Ik heb ook met een usb stick geprobeerd te flashen, helaas wordt de usb niet eens herkent sq benaderd.
je mag hem bij me brengen en ik los het op voor jouw, mits er geen hardware zoals bliksem inslag geweest is tijdens je vakantie.
Die ik geholpen heb zouden dat kunnen beaamen als ze nog leven.
ik heb, als we retrospectief even de hulpaanbiedingen bekijken en sinds wanneer ik daarmee al onderweg was, 2003 niemand een cent gevraagd. Ik heb heel wat freecams geflashed met mijn aangepaste image omdat niet iedereen die hardware en software had. Ook hun Enigma1 en nu Enigma2 etc heb ik vaak gerepareerd. Anders dan bepaalde forumleden die ik al jaren ken en kan benoemen, maar niet zal prijsgeven.
Ik wil niet bekend worden en dus ook niets onthullen. Privacy!
schrijf me maar een PM.
Opstarten van je Duo 4K second edition kan weinige reden hebben
Hij is verbrand wegens een emm puls zoals bliksenschade\
Het Image is corrupt en je kan geen toegang via telnet en of ftp krijgen.
Een uit te lezen bestand of medium waarop bestanden staan is corrupt tijdens het booten danwel niet snel genoeg om via de mount gegevens te delen.
wat denk je zelf?
iets moet je bekend voorkomen
zie je bij het opstarten via schakelaar wel iets in het LCD scherm ? Usb stick kan kritisch zijn : kleine stick (bv 256Mb deel geformateerd fat32 ) en image er direct op ontzippen.
Zou alleszins proberen te flashen zonder de HDD erin want doe trek je er simpel uit.
We weten ook niet waar je woont
In de buurt van Nijmegen en/of Oostburg kan ik je helpen.
Heb je ook de HDD of SSD al eens verwijderd en met de USB opgestart?
Dus hulp aanbod genoeg lijkt mij, nu nog de reactie van de vraagsteller @yourlaur